BTE743 Öğretim Teknolojileri ve Robotik Kodlama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE743
Ad Öğretim Teknolojileri ve Robotik Kodlama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN


Dersin Amacı

Öğretim teknolojilerinde eğitsel amaçlı robotları kullanarak uygulamalar geliştirilmek ve bunların bilişimsel düşünmeye olan etkilerini araştırmak.

Dersin İçeriği

Fiziksel programlama ve robotlar; robot yapısı ve mimarisi; robot türleri ve eğitsel amaçlı robotlar; fiziksel programlamada mekanik bileşenler; fiziksel programlamada elektromekanik bileşenler; fiziksel programlamada elektronik bileşenler; fiziksel programlama yazılımları ve ortamları; fiziksel programlamada kullanılan yapılar; robot tabanlı proje geliştirme.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

1)Kodlardan Robotlara (2019), Ozan Şenkal, M. Emre Sezgin, Nihan Arslan Namlı, Pegem Akademi 2)Arduino İle Robotik Uygulamalar (2019), Mehmet Akif Ocak - Abdullah Alper Efe, Anı Yayıncılık

Notlar

Konuyla ilgili dijital veri tabanları, makaleler, tezler, dergiler, videolar, sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Robot türleri ve eğitsel amaçlı robotlar ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Fiziksel programlamada elektromekanik bileşenleri açıklar.
ÖÇ03 Fiziksel programlamada elektronik bileşenleri açıklar.
ÖÇ04 Fiziksel programlama yazılımları ve ortamlarını kavrar.
ÖÇ05 Öğretim teknolojilerinde robot tabanlı proje geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretim teknolojilerinde robotik kodlama ile ilgili temel kavramlar-I Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğretim teknolojilerinde robotik kodlama ile ilgili temel kavramlar-II Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Öğretim teknolojilerinde robotik kodlama ile ilgili temel kavramlar-III Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Fiziksel programlama ve robotlar; robot yapısı ve mimarisi Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Robot türleri ve eğitsel amaçlı robotlar Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Fiziksel programlamada elektronik bileşenler Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Fiziksel programlamada mekanik bileşenler Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Fiziksel programlamada elektromekanik bileşenler Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Fiziksel programlama yazılımları ve ortamları Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Fiziksel programlamada kullanılan yapılar Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Robot tabanlı proje geliştirme-I Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Robot tabanlı proje geliştirme-II Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Robot tabanlı proje geliştirme-III Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Robot tabanlı proje geliştirme-IV Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS