Genel Bilgi
Kod | BTE739 |
Ad | Eğitimde Yapay Zeka |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OZAN ŞENKAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin eğitimde yapay zeka temel kavramları hakkında bilgi edinmelerini ve uygulamalarını kullanma deneyimlerinin kazandırılmasını amaçlar
Dersin İçeriği
Temel yapa zeka kavramlarının ve paradigmalarının anlaşılması; Yapay Zeka teknikleri hakkında başlangıç seviyesinden ileri seviyelere kadar Yapay Sinir Ağları, Bulanık Mantık, Sinirsel Bulanık Mantık ve Genetik Algoritma gibi Yapay Zeka tekniklerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Elmas Ç. (2018). Yapay Zeka Uygulamaları. Seçkin Kitapevi, 4. Baskı, Ankara.
Notlar
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapay Sinir Ağlarının Yapıları açıklayabilir ve uygulayabilir. |
ÖÇ02 | Bulanık Mantığı açıklayabilir ve uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Genetik Algoritma açıklayabilir ve uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Eğitimde yapay zeka yöntemlerini kullanabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapay Sinir Ağlarının Giriş | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yapay Sinir Ağlarının Oluşturulması | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yapay Sinir Ağlarının Yapıları | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Danışmanlı Öğrenme | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Danışmansız Öğrenme | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yapay Sinir Ağ Uygulamaları | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bulanık Mantık | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık ve Soruları Gözden Geçirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Klasik ve Bulanık Kümeler | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bulanık Mantık Denetleyici Sistemler | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bulanık Mantık Denetleyici Uygulamaları | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sinirsel Bulanık Mantık Denetleyici Uygulamaları | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Genetik Algoritma | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genetik Algoritma Kavramları | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genetik Algoritma Uygulamaları | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık ve Soruları Gözden Geçirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık ve Soruları Gözden Geçirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |