BTE730 Güncel Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE730
Ad Güncel Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL


Dersin Amacı

Ekran ve çoklu-ortam tasarım ilkelerine uygun e-öğrenme ders içerikleri geliştirmek.

Dersin İçeriği

Yazarlık dillerine giriş; Yazarlık dillerini karşılaştırma; Ekran tasarım ilkeleri; Çoklu-ortam tasarım ilkeleri; Öğrenme nesneleri; Xerte Online Toolkits yazarlık diline giriş; Xerte sayfa türleri; Xerte ile e-öğrenme dersleri tasarlama ve geliştirme.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok.

Kaynaklar

https://teachinghub.bath.ac.uk/tools-and-resources/tel/xerte-online-toolkits/

Notlar

https://www.xerte.org.uk/index.php/en/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yazarlık dillerinin çeşitlerini ve işlevlerini açıklar.
ÖÇ02 Yazarlık dillerini işlevlerine göre karşılaştırır.
ÖÇ03 Yazarlık araçlarını kullanarak e-öğrenme içerikleri geliştirir.
ÖÇ04 Çoklu-ortam ve ekran tasarım kurallarını e-öğrenme içeriklerine uygular.
ÖÇ05 Öğrenme nesnesi kavramını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. 5
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yazarlık dillerine giriş Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yazarlık dillerini karşılaştırma Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Ekran tasarım ilkeleri Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Çoklu-ortam tasarım ilkeleri Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Xerte Online Toolkits yazarlık diline giriş Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Xerte sayfa türleri-1 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
7 Xerte sayfa türleri-2 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Öğrenme nesnesi tasarlama Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Öğrenme nesnesi geliştirme Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
11 e-öğrenme dersi geliştirme uygulaması-1 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
12 e-öğrenme dersi geliştirme uygulaması-2 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 e-öğrenme dersi geliştirme uygulaması-3 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
14 Proje çalışması-1 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
15 Proje çalışması-2 Konuyla ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS