BTE718 Öğretim Sistemlerinde Analiz

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE718
Ad Öğretim Sistemlerinde Analiz
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HABİBE ALDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretim sistemlerinde performance problemlerinin çözümü için ihtiyaçların belirlenerek, ihtiyaç analizi ile iş/görev, içerik, öğrenen, çevre vb. analizlerden bağlama göre uygun teknik, yaklaşım, süreç ve araçların seçebilme ve geliştirebilme. Analiz temelinde öğretimi tasarlayabilme.

Dersin İçeriği

İhtiyaç analizi yaklaşım, teknik, süreç ve araçları. Diğer analiz türleri ile ayrımı ve ihtiyaç analizi temelinde öğretim tasarımı.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Allison Rossett (1996) Training Needs Assesment, Englewood Cliffs, NJ. Jonassen, David H. Wallace H. Hannum, and Martin Tessmer (1989). Handbook of Task Analysis Procedures. Westwood, CT: Greenwood Publishing Group, (1999) Task Analysis Methods for Instructional Design. Mahwah, NJ Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

Notlar

Belle Ruth Witkin and James W. Altschuld (1995) Planning and Conducting Needs Assessment, Sage Pub. CA. Harold D. Stolovich and Erica J. Keeps (1992) Handbook of Human Performance Technology A comprehensive Guide For Analyzing And Solving Performance Problems In Organizations, Jossey Bass, CA.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretim tasarımı sürecinde ihtiyaç analizinin rolünü tanımlayabilme
ÖÇ02 Öğretim tasarımında ihtiyaç ve iş, öğrenme görev, içerik, öğrenen ve çevre analizinde kullanılacak teknikleri ayırdedebilme
ÖÇ03 Öğretim tasarımında ihtiyaç analizi teknik ve yaklaşımlarını açıklayabilme
ÖÇ04 Öğretim tasarımında ihtiyaç analizi araçlarını tanımlayabilme
ÖÇ05 Belli bir problem durumunda ihtiyaç analizini planlayabilme
ÖÇ06 Öğretime ilişkin bir problem durumunda ihtiyaç analizi aşamalarını yönetebilme
ÖÇ07 Öğretimi ihtiyaç analizinin sonuçları temelinde tasarlayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. 2
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretim sistemlerine genel bakış ADDIE sürecinin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğretim sistemlerinde analiz İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Öğretimsel bir problem durumu belirleme İlgili bölümün okunması ve belirlenen problemin sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Öğrenen analizi ve çevre analizi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 İş ve maliyet analizi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Görev analizi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İçerik analizi ve veri analizi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav çalışması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Problem için veri toplama teknik ve araçlarının belirlenmesi Belirlenen veri toplama aracının sunusu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Veri toplamanın araçlarının geliştirilmesi: Anket, gözlem, görüşme vb. sorularının geliştirilmesi Alıştırma-uygulama, proje çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Verilerin toplanması Alıştırma-uygulama, proje çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Verilerin analizi Veri analizleri sunu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Analiz sonuçları temelinde öğretimin tasarlanması Alıştırma-uygulama, proje çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Final sunumları I Sunu çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Final sunumlar II Sunu çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav çalışması ve proje teslimi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav çalışması ve proje teslimi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 7 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 04:38