BTE715 Çok Ortamlı Öğretim Tasarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE715
Ad Çok Ortamlı Öğretim Tasarımı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HABİBE ALDAĞ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı Mayer’in çok ortamlı öğrenmelerde bilişsel modeli, bilişsel yük kuramı ve diğer ilgili kuram ve modeller temelinde akıl yürütme ve öğrenmeleri destekleyecek çok ortamlı öğretim materyallerinin geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

Mayer’in çok ortamlı öğrenmelerde bilişsel modeli, çok ortamlı öğrenme için tasarım ilkeleri ve uygulamaları, bilişsel yük, çok ortamlı tasarımlar için akıl yürütme destekleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mayer R. E. (2009) Multimedia Learning Cambridge. Çoklu Ortam Tasarımı - Özcan Özgür Dursun, H. Ferhan Odabaşı Pegem- Plass, J. L, Moreno, R. and Brünken, R. (2009) Cognitive Load Theory Cambridge

Notlar

Tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mayer’in çok ortamlı öğrenmelerde bilişsel kuramını, ilgili modelleri ve bilişsel yük kuramını açıklar
ÖÇ02 Çok ortamlı öğretim için çok ortamlı öğrenme ilkelerinin her birinin doğurgularını açıklar
ÖÇ03 İlke, yöntem ve süreçleri çok ortamlı öğretime uygular.
ÖÇ04 Çok ortamlı öğrenme bağlamında öğretim tasarımı, içerik birimleri, öğrencilerin akıl yürütmeleri ve kavrayış yanılgıları arasındaki ilişkileri açıklar
ÖÇ05 Çok ortamlı öğrenmede üst-düzey düşünmeleri destekleyecek ilke, teknik ve yöntemleri uygular
ÖÇ06 Çok ortamlı tasarımda yapılan öğretime ilişkin seçimleri gerekçesi ile açıklayabilme
ÖÇ07 Farklı bağlamlarda alınan çok ortamlı öğretim karar ve seçimlerini değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanıtım Genel öğretim tasarımı bilgilerini gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Mayer’in çok ortamlı öğrenmelerde bilişsel modeli ve bilişsel yük İlgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Öğretim tasarım modelleri ve öğrenen akıl yürütmeleri ve kavrayış yanılgıları İlgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tutarlılık ilkesi ve Ön-alıştırma ilkesi İlgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Sinyalleme-işaretleme ilkesi İlgili okumalar ve alıştırma materyali teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Gereksizlik-Aşırılık ilkesi İlgili okumalar ve alıştırma materyali teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
7 Zamansal ve uzamsal süreklilik ilkesi İlgili okumalar ve alıştırma materyali teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Exam Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Bölümlere ayırma ilkesi ve çalışılmış örnekler İlgili okumalar ve alıştırma materyali teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
10 Çoklu ortam ilkesi ve Kanal ilkesi İlgili okumalar ve alıştırma materyali teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Bilişsel yük, çok ortamlı öğrenme, akıl yürütme İlgili okumalar ve alıştırma materyali teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Çok ortamlı öğretim ile üst-düzey düşünmenin desteklenmesi İlgili okumalar ve alıştırma materyali teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Çoklu ortam öğretiminde verilen karar ve seçimlerin açıklanması ve değerlendirilmesi Çok ortamlı öğretim materyalinin teslimi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Çok ortamlı öğretimde gelecek Çok ortamlı öğrenme ilkesi alıştırma materyalinin ve öğretim materyalinin geç teslim* Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Gözden geçirme Gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav -proje Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav -proje Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 7 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS