PGÖ1700 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PGÖ1700
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA SADIK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin Eğitim Programları ve Öğretim alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Eğitim programları ve öğretim alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Belirlenen konuyla ilgili yapılmış tezler, yayınlanmış makaleler, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildiriler, bilimsel kitaplar

Notlar

Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları ve senaryolar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim programları ve öğretim alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler.
ÖÇ02 Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
ÖÇ03 Tez konusuna en uygun bilimsel araştırma modelini belirler
ÖÇ04 Tez konusuna uygun evren ve örneklem grubunu belirler
ÖÇ05 Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanarak verilerini toplar
ÖÇ06 Topladığı verileri uygun teknikleri uygulayarak analiz eder.
ÖÇ07 Elde ettiği bulguları araştırma yöntemine uygun bir şekilde sunar
ÖÇ08 Araştırma bulgularını önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
ÖÇ09 Araştırma bulgularına bağlı olarak araştırmanın sonuçlarını ve önerilerini sunar
ÖÇ10 Tez çalışmasını tez yazım kuralları doğrultusunda bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, eğitim programları ve öğretim alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programları ve öğretimi incelemeye yönelik teknik ve ölçme araçlarını uygular ve geliştirir 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programları ve öğretim kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimlerle eğitim programları ve öğretim alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim programları ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim programları ve öğretim uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alı 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Eğitim programları ve öğretime dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim programları ve öğretim alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin paylaşımı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Tez konusu belirlemek için literatür tarama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Tez konusunu belirleme Konu seçimiyle ilgili gerekçelerini yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyallere ulaşma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Tez konusuyla ilgili materyallerden elde ettiği bilgileri sentezleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Tezin temel amacını amacını ve araştırma sorularını belirleme Tezin temel amacını ve araştırma sorularını yazma ilgili literatürü inceleyerek yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Araştırmanın problem durumunu, amaçlarını, araştırma sorularını ve önemini düzenleme Literatür incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
9 Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme Litratür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
10 Uygun evren, örneklem ve veri toplama araçlarını belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap
11 Veri toplama araçlarını hazırlama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Veri toplama sürecini organize etme Veri toplama araçlarını uygulama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Veri toplama Veri toplama araçlarını uygulama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Verileri analiz etme İstatistik programına veri girişi yapma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma
15 Bulguları ortaya koyma Bulguları araştırma yöntemine uygun şekilde yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Bulguları tartışma Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Tez raporunu hazırlama Tez raporunu yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 12 168
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 25 350
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 80 80
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 598
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,92
AKTS 24 AKTS