PGÖ715 Eğitimde Program Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PGÖ715
Ad Eğitimde Program Geliştirme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, program geliştirmeye farklı boyutlar açısından bakmak, bilimsel bir disiplin olarak program geliştirmenin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini incelemek, öğrencilere alandaki güncel kavramlar ile farklı program geliştirme modellerine yönelik bakış açısı kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği aşağıda belirtilen konulardan oluşmaktadır. Program geliştirmenin ilkeleri Eğitim programını planlama Program geliştirme modelleri Eğitim felsefesi ve amaçları İhtiyaç değerlendirme Eğitim programının genel amaçları ve kazanımları Eğitim programının düzenlenmesi ve uygulanması Eğitim programı ve öğretim Eğitim programının değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Oliva, Peter F. (2005). Developing the Curriculum. (Sixth Edition) Pearson Education Inc. USA

Notlar

Konuyla ilgili ulusal ve uluslararası literatür, çevrimiçi kaynaklar, tezler, makaleler, araştırma raporları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim programı kavramını açıklar.
ÖÇ02 Programın bilimsel, felsefi, toplumsal, psikolojik ve ekonomik temellerini yorumlar.
ÖÇ03 Program tasarımının temellerini analiz eder.
ÖÇ04 Program geliştirmenin temel amacını, kavramsal özelliklerini ve kullanım alanlarını inceler
ÖÇ05 Program geliştirme modellerini açıklar
ÖÇ06 Program geliştirme alanındaki alternatif yaklaşımları analiz eder
ÖÇ07 Program geliştirmenin kökenini ve çağdaş program geliştirme konusundaki günümüz eğilimlerini inceler
ÖÇ08 Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanda taksonomik olarak hedefler yazar.
ÖÇ09 Programın içeriğini düzenlemede kullanabileceği stratejileri açıklar.
ÖÇ10 Öğretim ve program arasındaki ilişkiyi yorumlar.
ÖÇ11 Eğitim programının ögelerini açıklar.
ÖÇ12 Yaptığı her eğitsel etkinliği planlı olarak gerçekleştirmeye önem verir.
ÖÇ13 Program geliştirmeyle ilgili tartışmalara istekli olarak katılır.
ÖÇ14 Uygulamadaki mevcut öğretim programlarını eleştirir.
ÖÇ15 Uzmanlık alanıyla ilgili bir temaya yönelik program tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, eğitim programları ve öğretim alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programları ve öğretimi incelemeye yönelik teknik ve ölçme araçlarını uygular ve geliştirir 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programları ve öğretim kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimlerle eğitim programları ve öğretim alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim programları ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim programları ve öğretim uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alı 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Eğitim programları ve öğretime dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim programları ve öğretim alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim programıyla ilgili temel kavramlar. Konuyla ilgili makalelerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Program geliştirmede sosyoloji, tarih, felsefe, psikoloji ve teknolojinin rolü ve önemi. Konuyla ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Program geliştirme modelleri Program geliştirmenin tarihsel gelişiminin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Eğitim programının tasarımı. Program tasarımı ve felsefe ilişkisinin araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Program geliştirme aşamaları ve İhtiyaç Analizi. Mevcut bir öğretim programının incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Eğitim hedeflerinin sınıflaması. Mevcut bir öğretim programıın hedeflerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Eğitim programında içeriğin seçimi Mevcut bir öğretim programının içeriğinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme
8 Ara Sınavlar Portfolyo hazırlamak. Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Eğitim programında öğrenme yaşantılarının seçimi. Mevcut bir eğitim programınındaki öğrenme yaşantılarının incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
10 Eğitim programının değerlendirmesi. Program dğerlendirme modellerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Günümüzden Geleceğe Program Geliştirmede Farklı Eğilimler. Farklı kuruluşların ( OECD, AEF, UNNESCO...) eğitimin geleceğine ilişkin raporlarının incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Program Geliştirme uygulamaları Bir dersin öğretim programının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Geliştirilen programın sunumu Pover point sunusu hazırlamak. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
14 Program geliştirme sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları Paneli Panel için hazırlık yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Dersin genel değerlendirmesi Dönem boyunca yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyo hazırlamak. Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyo hazırrlamak. Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 23 23
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS