Genel Bilgi
Kod | EPÖ2705 |
Ad | Öğrenme ve Öğretmede Yeni Yaklaşımlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEDİHA SARI |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, öğretimde son yıllarda önemi artan çağdaş yaklaşımların derinlemesine incelenmesi ve bu yaklaşımların okul ortamlarındaki uygulamalarına dönük çalışmaların yapılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste yapılandırmacılık, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, kavram öğretimi, öğrenme stillerine dayalı öğretim, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi, değer eğitimi gibi konular ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Demirel, Ö. (Edt., 2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları Doğanay, A. (Edt., 2010). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları Şimşek, A. (Edt., 2006). İçerik türlerine dayalı öğretim. Ankara: Nobel Yayınları Karataş, Coşkun, M. (2011). Kavram öğretimi. Adana: Karahan Kitabevi
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş öğretim yaklaşımlarının genel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Çağdaş öğretim yaklaşımlarını karşılaştırır ve bu yaklaşımların benzer ve farklı özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Çağdaş öğretim yaklaşımları ile geleneksel öğretim yaklaşımlarını karşılaştırır |
ÖÇ04 | Okul ortamlarında çağdaş öğretim yaklaşımlarının uygulanması sırasında karşılaşılan sorunlarla ilgili farkındalık geliştirir. |
ÖÇ05 | Okul ortamlarında çağdaş öğretim yaklaşımlarının uygulanması sırasında karşılaşılan sorunlara çözüm üretir. |
ÖÇ06 | Çağdaş öğretim yaklaşımlarının eğitimde etkinliğini arttırmaya yönelik öneriler yapar. |
ÖÇ07 | Çağdaş öğretim yaklaşımlarına dayalı bir ders planı hazırlar ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak eğitim programı ve öğretim bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlk, orta ve lise öğretim programlarını bütünlük içerisinde değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Program geliştirme alanında yapılmış bilimsel bir yayını (makale, tez, bildiri ) değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleğinde kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretimi geliştirme anacıyla plan hazırlayarak uygular | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretimle ilgili bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde öğrencilere rehberlik eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar yapar | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim programı ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Program geliştirmeyle ilgili yurtdışı kaynakları takip eder | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Öğretimde yeni yaklaşımlar ve uygulamalar | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | 2005 programında yer alan çağdaş yaklaşımlar | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Yapılandırmacılık ve temel özellikleri | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Yapılanırmacılığa dayalı öğretim uygulamaları | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Çoklu zeka kuramı ve öğretim uygulamaları | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Probleme dayalı öğrenme ve öğretim uygulamaları | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ödevlerin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Beyin Temelli Öğrenme ve temel özellikleri | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Öğrenme stilleri ve özellikleri | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Öğrenme stillerine dayalı öğretim uygulamaları | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Üst düzey düşünme becerileri | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | İşbirlikli öğrenme ve öğretim uygulamaları | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Kavram öğretimi ve uygulamaları | İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması, bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödevlerin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |