IEM1835 Matematiksel İktisat I

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IEM1835
Ad Matematiksel İktisat I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KENAN LOPCU


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere mikro ekonomik analizin analitik yöntemleri ve kantitatif tekniklerini öğretmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Ders Konuları ve Metodoloji, Piyasa Teorisi ve Türleri, Tüketici Teorisi ve Talep Analizi, Üretici Teorisi ve Arz Analizi, Refah Ekonomisine Giriş, Doğrusal Programlama

Dersin Ön Koşulu

Matematik, Mikroekonomi ve Liner Cebir Derslerinden başarılı olmak

Kaynaklar

Alpha C. Chiang and Kevin Wainwright, Fundamental Methods of Mathematical Economics, 4th edition, McGraw-Hill, 2005 .

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler mikro-ekonomik analizin temel ögeleri ve kullanılan matematiksel teknikleri kavrar.
ÖÇ02 Kısıtsız ve kısıtlı optimizasyon ve karşılaştırılmalı durağanlık analizini yapar.
ÖÇ03 Elde edilen çözümlemeleri iktisadi olarak yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Talep, maliyet ve arz kararları ampirik analizinde kullanılan temel kantitatif tekniklere (ekonometri ve doğrusal programlama) aşina olur.
ÖÇ05 Piyasalar çerçevesinde kar ve maliyet çözümlemelerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bir şekilde veri toplar
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Konuları ve Yöntem İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yöntem, giriş İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yöntem İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Piyasa Teorisi ve Türleri İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Piyasa Teorisi ve Türleri -Çıktı Yaklaşımı İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Tüketici Teorisi İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tüketici Teorisi ve Talep Analizi İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Üretici Teorisi ve Arz Analizi-I İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Üretici Teorisi ve Arz Analizi-II İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Üretici Teorisi ve Arz Analizi-III İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Üretici Teorisi ve Arz Analizi-IV İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
13 Refah Ekonomisine Giriş İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Doğrusal Programlamaya Giriş İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tekrar İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Örnek Çözümü Soru Çözümü Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS