IEM1822 Dinamik Panel Data Modelleri II

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IEM1822
Ad Dinamik Panel Data Modelleri II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KENAN LOPCU


Dersin Amacı

Öğrencilerin, panel birim kök, panel eşbütünleşme konularını özümsemeleri, panel hata düzeltme, havuzlanmış ortalama grup tahmin edicileri, küçük T durumunda panel veri modellemesi, yanlılık ve çözümü konularını kavramaları ve bu konularda uygulama yapabilmeleri.

Dersin İçeriği

Panel veri ile ilgili temellerin ve panel birim kök ve panel eşbütünleşme konularının tekrarı. Panel hata düzeltme modelleri, havuzlanmış ortalama group tahmin edicileri, Küçük T durumunda panel veri modellemesi ile yanlılık ve çözümünün tanıtılması.

Dersin Ön Koşulu

Ekonometri alanında en az iki lisansüstü ders almış olmak

Kaynaklar

Dynamic Panel Data Models, Christopher F. Baum, SAGE Publications Limited, 2020.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Panel veri analizinin temellerini anlar
ÖÇ02 Panel birim kök testlerinin uygulamasını yapar.
ÖÇ03 Panel eşbütünleşme analizlerini yapar
ÖÇ04 Panel veri analizlerinin sonuçlarını iktisadi olarak yorumlar.
ÖÇ05 Dinamik Panel veri analizlerini yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bir şekilde veri toplar 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Panel veri, temeller Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Dinamik Panel veri, temeller Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Panel birim kök testleri-hatırlatma Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Panel birim kök testleri uygulama Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Panel birim kök testleri, çıkarsama Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Panel eşbütünleşme testleri-hatırlatma Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Tekrar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Panel eşbütünleşme testleri, uygulama Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Panel hata düzeltme modelleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Havuzlanmış ortalama grup tahmin edicileri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Havuzlanmış ortalama grup tahmin edicileri ile uygulama Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Küçük T ile panel veri modellemesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Küçük T ile panel veri modellemesi ile uygulama Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Yanlılık ve çözümü Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Genel tekrar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS