Genel Bilgi
Kod | IEM1822 |
Ad | Dinamik Panel Data Modelleri II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KENAN LOPCU |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, panel birim kök, panel eşbütünleşme konularını özümsemeleri, panel hata düzeltme, havuzlanmış ortalama grup tahmin edicileri, küçük T durumunda panel veri modellemesi, yanlılık ve çözümü konularını kavramaları ve bu konularda uygulama yapabilmeleri.
Dersin İçeriği
Panel veri ile ilgili temellerin ve panel birim kök ve panel eşbütünleşme konularının tekrarı. Panel hata düzeltme modelleri, havuzlanmış ortalama group tahmin edicileri, Küçük T durumunda panel veri modellemesi ile yanlılık ve çözümünün tanıtılması.
Dersin Ön Koşulu
Ekonometri alanında en az iki lisansüstü ders almış olmak
Kaynaklar
Dynamic Panel Data Models, Christopher F. Baum, SAGE Publications Limited, 2020.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Panel veri analizinin temellerini anlar |
ÖÇ02 | Panel birim kök testlerinin uygulamasını yapar. |
ÖÇ03 | Panel eşbütünleşme analizlerini yapar |
ÖÇ04 | Panel veri analizlerinin sonuçlarını iktisadi olarak yorumlar. |
ÖÇ05 | Dinamik Panel veri analizlerini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Panel veri, temeller | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Dinamik Panel veri, temeller | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Panel birim kök testleri-hatırlatma | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Panel birim kök testleri uygulama | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Panel birim kök testleri, çıkarsama | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Panel eşbütünleşme testleri-hatırlatma | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Tekrar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Panel eşbütünleşme testleri, uygulama | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Panel hata düzeltme modelleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Havuzlanmış ortalama grup tahmin edicileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Havuzlanmış ortalama grup tahmin edicileri ile uygulama | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Küçük T ile panel veri modellemesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Küçük T ile panel veri modellemesi ile uygulama | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yanlılık ve çözümü | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Genel tekrar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |