Genel Bilgi
Kod | IEM1806 |
Ad | Panel Veri Analizi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HALİL İBRAHİM KESKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin Panel Veri Analizi yönteminin temellerini öğrenmiş olmaları ve iktisadi sorunlara bu yöntemleri kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere panel veri analizi ve yöntemlerin uygulamalarını sağlamak için tasarlanan iki dönemlik bir serinin ikincisidir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Raj, B., & Baltagi, B. H. (Eds.). (2012). Panel data analysis. Springer Science & Business Media. Baltagi, B. H., & Baltagi, B. H. (2008). Econometric analysis of panel data (Vol. 4). Chichester: John Wiley & Sons. Tatoğlu, F. Y. (2012). İleri panel veri analizi: Stata uygulamalı. Beta.
Notlar
İlgili Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler Panel veri analizinin temel yöntemlerini tamamen özümser. |
ÖÇ02 | Öğrenciler temel panel veri modellerini tahmin eder ve iktisadi olarak yorumlar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler Kesikli ve sınırlı bağımlı değişkenlerle ilgili temel panel ekonometrik yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, kesikli ve sınırlı bağımlı değişkenlerin temel panel modellerini tahmin eder ve ekonomik olarak yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kesikli ve Sınırlı Bağımlı Değişkenli modeller ile ilgili temel kavramlar 1 | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kesikli ve Sınırlı Bağımlı Değişkenli modeller ile ilgili temel kavramlar 2 | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sansürlenmiş modeller ile ilgili temel kavramlar | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Panel Logit Modeli | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Panel Logit Modelin Tahmini | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Panel Probit Modeli | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Panel Probit Modelinin Tahmini | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Panel Veri Kesikli Regresyon Modeli | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Panel Tobit Modeli | İlgili Okuma ve Problem Seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Panel Tobit Modelinin Tahmini | İlgili Okuma ve veri seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Panel Sayma Modelleri | İlgili Okuma ve Veri seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Panel Sayma Modellerinin Tahmini | İlgili Okuma ve veri seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Panel Çok Durumlu Modeller | İlgili Okuma ve veri seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Panel Çok Durumlu Modellerin Tahmini | İlgili Okuma ve veri seti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Dönem sonunda genel uygulama | Veri seti | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |