Genel Bilgi
Kod | FELS700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CAHİT ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin alanla ilgili seçtikleri bir konuda ayrıntılı araştırma yapıp çalışmalarını bölüm hocalarına ve öğrencilerine sunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin tez önerisini hazırlamasına katkı sağlamak amacıyla tez danışmanı öğrenciye, çalışmayı düşündüğü konu ile ilgili bir literatür taraması veya bir araştırma çalışması yaptırarak bir rapor hazırlamasını ve sunmasını ister.
Dersin Ön Koşulu
Dönem derslerini almış olmak.
Kaynaklar
Kişinin ilgili çalışma konusuna özel kaynaklar
Notlar
Kişinin ilgili çalışma konusuna özel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma sorusu geliştirmek |
ÖÇ02 | Çalışması için uygun araştırma metodunu seçer |
ÖÇ03 | Tez önerisini enstitü kurallarına göre yazar |
ÖÇ04 | Seminerini belirtilen zamanda sunar |
ÖÇ05 | Sunduğu seminere gelen dönütleri değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Kaynak taraması yapma | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Kaynaklara ulaşma ve inceleme | Kaynakları önceden inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi.1 | Kaynakları çözümleme.1 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesini sürüdürmek.2 | Yeni kaynakları çözümleme.2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi.3 | Kaynakları çözümlemeye devam. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesi.2 | Bilgileri önceden bir araya getirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara sınav | Şimdiye kadar yapılan çalışmaları sunmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Değerlendirmeler sonucu yeni kaynaklar araştırma.5 | Yeni kaynaklar araştırmak.1 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Yeni kaynaklara ulaşma ve inceleme.6 | Yeni kaynakları incelemek.2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Son noktada elde edilen kaynakların çözümlenmesi | Son kaynakların çözümlenmesi.1 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Son noktada elde edilen kaynakların çözümlenmesini sürdürme.2 | Son kaynakların çözümlenmesine devam. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesi.1 | Elde ettiği bilgileri bir araya getirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesini sürdürme.2 | Elde ettiği bilgileri bir araya getirmeye devam. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Ensititü yazım kurallarına göre seminer konusunun raporlaştırılması | Raporlaştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Hazırlanan son raporun sunumu ve savunulması.1 | Raporun sunumuna ve savunmasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Genel değerlendirme | Raporun sunumu ve savunma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |