FELH704 Sosyal Bilimlerde Yöntem ve İstatistik

7 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELH704
Ad Sosyal Bilimlerde Yöntem ve İstatistik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ


Dersin Amacı

Sosyal bilimlerde metodolojinin temel süreçlerini ve temel istatistik analizlerini bilme ve yapabilme

Dersin İçeriği

Bilimsel tutum ve bilimsel yöntemle ilgili anlayışın geliştirilmesi, farklı sosyal araştırma tekniklerinin tanıtılması, bilimsel bilgi toplama sürecinin ve analizlerin başından sonuna kadar tüm aşamalarındaki ilkelerin incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Applied preparation

Kaynaklar

Pdf notlar

Notlar

Metodoloji ve istatiğe giriş kitapları, araştırma makaleleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimlerı sınıflar; çeşitli bilgi türleri ile bilimin ilişkisi ve sınırlarını bilir.
ÖÇ02 Knows Experimental sciences, scientific research and the basic principles of the method.
ÖÇ03 Temel bilimsel amaçlı soru ile uygulama amaçlı çalışmaların ilişkisinin kurar.
ÖÇ04 Araştırma sorununu soru ve hipotezler halinde ifade eder
ÖÇ05 Araştırma modellerini bilir; araştırmaları sınıflayabilir.
ÖÇ06 Veri toplama tekniklerini (deneme, içerik çözümlemesi, gözlem, sorma) tanır ve araştırma sorusuna uygun teknikleri seçer.
ÖÇ07 Evren ve örneklem tekniklerini bilir ve uygun örnekleme tekniklerini seçer.
ÖÇ08 Temel istatistikleri bilir, basit betimsel istatistiklerle veri tablolama ve analizi yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgi ile yaşamın ilişkisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Bilgi türleri, bilimler sınıflaması; çeşitli bilgi türleri ile bilimin ilişkisi ve sınırları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Deneysel bilimler, bilimsel araştırma ve yöntemin temel ilkeleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Araştırma model ve türleri Uygulamalı ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Değişken ve değişken türleri Değişken ve değişken türleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Ölçme ve ölçüm düzeyleri Uygulamalı ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Önem, sayıltı ve sınırlılıklar Uygulamalı ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Veri ve veri toplama teknikleri Uygulamalı ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Gözlem ve belge inceleme Gözlem ve belge inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Sorma teknikleri (anket ve görüşme) Uygulamalı ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Evren ve örneklem Uygulamalı ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Temel istatistik, merkezi eğilim analizleri Uygulamalı ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Temel istatistik, sapma ve normal dağılım Uygulamalı ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Tablolama ve basit betimsel analizler Final Sınavı Uygulamalı ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Final sınavı Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final sınavı Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 170
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,80
AKTS 7 AKTS