FEL723 Kültür Felsefesinin Problemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL723
Ad Kültür Felsefesinin Problemleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY


Dersin Amacı

Kültüre ilişkin temel kavram ve sorunları inceleyerek kültür kavramınına yönelik felsefi yaklaşımlar tartışılacak. Kültürler arası ilişkilerin felsefi çözümlemesi yapılacaktır.

Dersin İçeriği

Kültür felsefesi problemleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Nermi Uygur, Kültür kuramı

Notlar

William DILTHEY, Hermeneutik ve Tin Bilimleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Birey, toplum ve eğitim ilişkisini analiz eder
ÖÇ02 Kültürel bir gerçeklik alanı olarak doğu ve batı ayrımını yapar
ÖÇ03 Kültür felsefelerini tanır
ÖÇ04 Kültür sorunlarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kültür kavramının çok-boyutluluğu Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kültüre felsefe açısından bakmak Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kültür felsefesinde insancılık Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 kültür felsefesinde doğalcılık Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kültür felsefesinde pozitivizm Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kültür felsefesinde tarihselcilik Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Kültürler arası ilişkiler, sınırlar ve çatışmalar Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Kültürel bir gerçeklik olarak Doğu Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kültürel bir gerçeklik olarak Batı Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Doğu ve Batı´ının tarihsel deneyimleri Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kültür ve Çok-kültürlülük Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kültürel bir gerçeklik olarak Türkiye Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kültürel sorunlar ve günümüz Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel değerlendirme Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Final sınavı Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS