FEL722 Bilim Felsefesi ve Hermeneutik II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL722
Ad Bilim Felsefesi ve Hermeneutik II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY


Dersin Amacı

Sosyal bilimlerin epistemolojik, ontolojik ve metodolojik problemlerine yönelik tarihselci(hermeneutik) vb. yaklaşımlar arasındaki farklılıkları inceler ve karşılaştırır. Hermeneutik düşünce geleneğinde bilime ve bilimselliğe yönelik anlayışları çözümler ve değerlendirir.

Dersin İçeriği

sosyal bilimlerin problemleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Hermeneutik (Yorumbilgisi) Üzerine Yazılar, Der-Çev. Doğan Özlem, İnkılap Kitabevi. Hermeneutik ve Tin Bilimleri, W. Dilthey, Çev. Doğan Özlm, Paradigma Yy. İki Kültürü Aşmak, Ed. Richard E. Lee, Immanuel Wallerstein, Çev.Aysun Babacan, Metis yy, 2007. Hermeneutik ve Tin Bilimleri, W. Dilthey, Çev. Doğan Özlm, Paradigma Yy.

Notlar

Sonsuz Düşünce,Alain Baidou, Çev. Işık Ergüden –Tuncay Birkan, Metis yy, 2006. Avrupa Evrenselciliğ-Gücün Retoriği, Immanuel Wallerstein, Çev. Aziz Ufuk Kılıç, bgst yy, 2010. Tarihsel Kapitalizm, Immanuel Wallerstein, Çev. Necmiye Alpay, Metis yy, 2006. H. G. Gadamer, Hakikat ve Yöntem, Paradigma Yayınları, 2010.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarihselliğin ortaya çıkışında çeşitli filozofların görüşlerini göz önünde bulundurur
ÖÇ02 Sosyal bilimlerde hakikat sorununu tartışır
ÖÇ03 Kültür ve bilim ilişkisini kavrar
ÖÇ04 Türkiye´de hermeneutik´in konumunu analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Hermeneutiğin Doğuşu/Dilthey Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hermeneutik/Gadamer Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Tin Bilimleri Kuramı/G. Misch Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Dilthey´da Teroik bilme ve pratik yaşama kesinliği bağıntısı/M. Riedel Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Gadamer´in hermeneutiği üzerine Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sosyal bilimlerde hakikat sorunu Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Hakikat Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 bilimsel evrenselcilik/I. Wallerstesin Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Felsefe ve hakikat/A. Badiou Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kültür ve Bilim ilişkisi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Tarihselcilik ve tarih bilinci Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Gadamer´in Hakikat ve Yöntem anlayışına yönelik tartışmalar Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türkiye´de hermeneutik Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel değerlendirme Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Final sınavı konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS