FEL719 Sanat Eserlerinde Felsefe Problemleri (S)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL719
Ad Sanat Eserlerinde Felsefe Problemleri (S)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY


Dersin Amacı

Felsefe, sanat ve edebiyat arasındaki ilişkileri incelemek, özellikle edebiyat eserlerindeki felsefi tema ve sorunlarını incelemek, sanat ve edebiyat eserlerinin felsefi bakışla okumasını ve değerlendirmesini yapmak.

Dersin İçeriği

Felsefe ve sanat ilişkileri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Sanata Felsefeyle Bakmak, İoanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. Şiir ve Hermeneutik, Doğan Özlem, Notos Kitap, 2011. Psikanaliz ve Edebiyat, Ahmet Sarı, Salkım Söğüt Yayınları, 2008. Hermeneutik (Yorumbilgisi) ve Hermeneutik, Metin Toprak, Bulut Yayınları, 2003. Edebiyat Nedir, Friedrich Wilhelm Nietzsche, Hans Georg Gadamer, Helmut Kuhn, Babil Yayınları, 2002. Nermi UYGUR (1999), İnsan Açısından Edebiyat, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.

Notlar

Felsefi Şiir-Tinsel poeitika, Yücel Kayıran, YKY, 2007. Kritiğin Toprağında-Türk şiirine felsefeyle bakmak, YKY, 2011 Özne Dergisi, Felsefe-edebiyat ilişkileri özel sayısı, Bahar 2006, Adana.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe ve edebiyat arasında ilişki kurar
ÖÇ02 Edebiyatın alt dalları olarak felsefe şiir arasında ilişki kurar
ÖÇ03 Edebiyatın alt dalları olarak felsefe sinema arasında ilişki kurar
ÖÇ04 Edebiyatın alt dalları olarak felsefe öykü arasında ilişki kurar
ÖÇ05 Edebiyatın alt dalları olarak felsefe roman arasında ilişki kurar
ÖÇ06 Felsefe tiyatro arasında ilişki kurar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş önerilen kitabın ilgili kısmı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Felsefe-edebiyat ilişkileri Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Edebiyat ve sanata felsefeyle bakmak Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sanat ve hermeneutik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 edebiyat ve hermeneutik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Varoluşçuluk ve edebiyat Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Roman ve felsefe: klasik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Roman ve felsefe: modern Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Roman ve felsefe: postmodern Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sinemada felsefi tema ve problemler Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
11 Tiyatroda felsefi tema ve problemle Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Şiir ve felsefe Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Şiirde felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Genel değerlendirme Eski konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel değerlendirme Eski konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS