FEL701 Uygulamalı Araştırma Metot ve Teknikleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL701
Ad Uygulamalı Araştırma Metot ve Teknikleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ


Dersin Amacı

Uygulamalı bir araştırma planlayabilme, yürütebilme, analiz edebilme, yorumlama ve raporlaştırma

Dersin İçeriği

Daha önceki dönemlerde alınan yöntem dersine dayalı olarak ölçek ve ölçek tipleri, yansıtıcılık, güvenilirlik, geçerlilik, özellikle de belirli bir sorunun bilimsel araştırma için operasyonlaştırılması, uygulamaya geçirilmesi, verilerin analizi ve yorumlanması süreçlerinden oluşmaktadır. Analiz sürecinde R dili ve statistics paket programınını temel kullanımı da işlenecektir

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Pdf notlar ve R İstatistik Manuelleri

Notlar

Metodoloji ve istatiğe kitapları, araştırma makaleleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal problemlerle ilgili araştırma tasarlar.
ÖÇ02 Uygun evren ve örneklem oluşturur.
ÖÇ03 Verileri toplar ve kodlar.
ÖÇ04 Verilere dayalı temel analizleri yapar.
ÖÇ05 Güvenilirlik geçerlilik analizleri yapabilir.
ÖÇ06 Analiz sonuçlarını yorumlayabilir.
ÖÇ07 Problemle ilgili çözüm önerileri geliştirebilir.
ÖÇ08 Araştırmada etik ilkeleri bilir ve bunlara uyar.
ÖÇ09 Bütüncül bir araştırma raporu yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 R istatistik programı Programı kurma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
2 Bir problemi araştırma problemine dönüştürme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Yansıtıcılık, evren ve örneklem Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Veri toplama ve kodlama R'da deneyimleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 Faktör analizi, güvenilirlik geçerlilik R'da deneyimleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
6 Temel betimsel istatistik analizleri R'da deneyimleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Tablolaştırma ve grafikleştirme R'da deneyimleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Varyans analizi R'da deneyimleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Korelasyon R'da deneyimleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 Regresyon R'da deneyimleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Yorumlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
13 Değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
14 Çözüm önerileri geliştirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
15 Araştırma etiği Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavı Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo
17 Final sınavı Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS