FDB832 İslam Düşüncesinde Ahlak Felsefeleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB832
Ad İslam Düşüncesinde Ahlak Felsefeleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ


Dersin Amacı / Hedefi

İslam ahlak felsefesinin yönteminin, temel kavramlarının, literatürünün ve teorilerinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

Ders, İslam ahlak felsefesinin yöntemini, temel kavramlarını, literatürünü ve teorilerini ele almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

İslam Felsefesi, Kelam ve Tasavvuf hakkında bilgi sahibi olmak.

Kaynaklar

Murat Demirkol (ed.) - İslam Ahlak Felsefesi ve Esasları Müfit S. Saruhan (ed.) - İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi

Notlar

M. Abid el-Cabiri - Arap Ahlaki Aklı Macit Fahri - İslam Ahlak Teorileri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İslam ahlak felsefesinin konusunu, yöntemini, temel kavramlarını, literatürünü tanır.
ÖÇ02 İslam ahlak felsefesi ile ilgili temel kavramları, İslam felsefesinde ahlak teorilerini öğrenir.
ÖÇ03 İslam ahlak felsefesinin temel sorunlarını kavrama yeteneği kazanır.
ÖÇ04 İslam ahlak felsefesinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Konuyla ilgili metinleri analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 5
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Din ve Ahlak İlişkisi İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 İslam Ahlakının Temel İlke ve Değerleri İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 İlahi Sıfat ve İsimlerin Müslüman Ahlakına Etkileri İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Dindarlığın Ahlaki Temeli Üzerine İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 İslam Ahlak Edebiyatında Başlıca Perspektifler İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 İslam Ahlak Filozofları İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 İslam Ahlakında Temel Erdemler İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
9 Kötülük Problemi İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Mutluluk Kavramı İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 İslam Aile Ahlakı İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Siyaset Ahlakı İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Felsefi Ahlak Metinleri İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 İslam Ahlakı ve Modern Hayat İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 İslam Ahlakı Bağlamında Uygulamalı Etik İlgili bölümleri okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili bölümleri okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili bölümleri okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 10:20