Genel Bilgi
Kod | FDB819 |
Ad | Hıristiyan İbadet ve Ayinleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Amacı / Hedefi
Hıristiyan ibadet geleneğinin menşei ve kiliselere göre şekillenmesini incelemek.
Dersin İçeriği
Hıristiyan İbadetlerini ortaya çıkışı, konsüller süreci ve kiliselerin farklı ibadet geleneklerinin araştırılması.
Dersin Ön Koşulu
Kaynakları okumak
Kaynaklar
Kilise Tarihi, Hıristiyanlık Tarihi
Notlar
Konsüller Tarihi, Dinler Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hıristiyan ibadetlerinin menşeinin anlaşılması |
ÖÇ02 | Erken dönem Hıristiyan ibadet hayatının aydınlatılması |
ÖÇ03 | Hıristiyan İbadetlerinin Şekillenişi ve Konsüller |
ÖÇ04 | Hıristiyan Kiliselerindeki İbadet Farklılıklarının Anlaşılması |
ÖÇ05 | Günlük, Haftalık ve Yıllık Hıristiyan İbadet ve Kutlamaları |
ÖÇ06 | Noel Dönemi ve Noel Kutlamaları |
ÖÇ07 | Paskalya ve Paskalya Kutlamaları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hıristiyanlık Tarihine Giriş | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Erken Dönem Hıristiyanlık | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yahudi İbadetleri ve Hıristiyan Cemaati | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Konsüller Dönemi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hıristiyan Kiliselerinin Oluşumu ve İbadetler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Doğu-Batı Ayırımı ve İbadetlere Etkisi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Katolik Kilisesi ve İbadetleri I | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Katolik Kilisesi ve İbadetleri II | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ortodoks Kilisesi ve İbadetleri I | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ortodoks Kilisesi ve İbadetleri II | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Protestan Kiliseleri ve İbadetleri I | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Protestan Kiliseleri ve İbadetleri II | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Diğer Hıristiyan Kiliseleri ve İbadetleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Hıristiyan Kiliselerinin İbadetlerinin Karşılaştırılması | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |