FDB814 Din Fenomenolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB814
Ad Din Fenomenolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Din fenomenolojisinin dinler tarihi araştırmalarında bir yöntem olarak kullanılmasını hedefler.

Dersin İçeriği

Din fenomenolojisi, felsefi fenomenolojiyle ilişkisi, din ve fenomenoloji arasındaki bağlantı, din fenomenolojisinin dinler tarihine uygulanması, din fenomenolojisinin öncüleri ve yöntemleri hakkında bilgi verir.

Dersin Ön Koşulu

Din fenomenolojisine başlamadan önce Dinler Tarihi'nde yeterli bilgi birikimine sahip olmak elzemdir.

Kaynaklar

Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş. Abdurrahman Küçük-Günay Tümer, Dinler Tarihi. James L. Cox, Kutsalı İfade Etmek. Edmund Husserl, Fenomenoloji Üzerine Beş Ders.

Notlar

Mustafa Alıcı, Kutsal'a Giden Yol: Dinler Tarihi'nde Bir Metodolojik Yaklaşım. Mustafa Ünal, Halk Dini Verilerinin Fenomenolojik Yöntemle İncelenmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı dinsel sembollerin ortak yönlerini anlama ve anlatma becerisini elde edeceklerdir.
ÖÇ02 Dinsel fenomenlerin genel tabiatlarını ve özelliklerini kavrayabilecek ve anlamlandırabileceklerdir.
ÖÇ03 Din fenomenoloji sayesinde farklılıklardan ziyade benzerlikler üzerine yoğunlaşarak, daha hoşgörülü bir dünya için çalışacaktır
ÖÇ04 Din fenomenolojisi sayesinde güncel dinsel soru ve sorunlara cevap aranacaktır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Felsefe-fenomenoloji ilişkisi Felsefe tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Felsefi fenomenolojinin ortaya çıkışı Dinler tarihi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Din fenomenolojisinin Batılı öncüleri Hollanda'lı, İtalyan, Alman ve İngiliz öncüler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Din fenomenolojisinin yöntem ve teknikleri Dinler tarihinin yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Paranteze alma yöntemi Epoche Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Özleri anlama metodu Niyetsellik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İnanan her zaman haklıdır. Farklı dinleri anlama yöntemi olarak fenomenoloji Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Din fenomenolojisinin günlük yaşama uygulanması Din fenomenolojisi ve toleransın gelişmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
10 Dinler tarihi ile din fenomenolojisi arasındaki benzerlik ve farklılıklar Yöntem farklılıkları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kutsal zaman ve mekan anlayışı Fenomenolojik değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sembol ve simgelerin dilini anlama Kutsal şahsiyetler, tapınaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Türkiye'de din fenomenolojisi çalışmaları Akademik kitap ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Din fenomenolojisine yöneltilen eleştiriler Din fenomenolojisi bir kültürler arası köprü olabilir mi? Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel değerlendirme Sonuç Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.01.2023 03:03