Genel Bilgi
Kod | FDB813 |
Ad | Dinler ve Kutsal Metinleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşayan dünya dinleri ve bunların kutsal metinleri hakkında akademik bilgi edinmek.
Dersin İçeriği
Özellikle günümüzde dünyanın değişik coğrafyalarında halen yaşamakta olan dinler, bu dinlerin günümüzdeki tezahürleri ve kutsal metinleri hakkında bilgi edinmek.
Dersin Ön Koşulu
Genel dinler tarihi ile ilgili yeterli alt yapıya sahip olmalı
Kaynaklar
Yaşayan Dünya Dinleri, DİB yayınları. Moojen Momen, The Phenomenon of Religions. Mircea Eliade, Dinsel İnanışlar ve Düşünceler Tarihi-I,II,III. Kur'an, Kitabı Mukaddes, Avesta, Upanişadlar, Konfüçyüs, Konuşmalar, Laozi, Tao Te Ching.
Notlar
Süleyman Turan-Emine Battal, Dünya Dinlerinde Kutsal Metinler. Akademik makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaşayan dünya dinleri hakkında akademik bilgi edinir ve bunların kutsal metinlerini okuyarak tanır, bunlardan sonuç çıkartır. |
ÖÇ02 | Dinler ve kutsal metinler hakkında karşılaştırmalar yapabilecektir. |
ÖÇ03 | Dinlerin kutsal metinlerine dayalı olarak günümüzde yeni yaşayışlar ve anlayışlar hakkında fikir sahibi olmak. |
ÖÇ04 | Dinlerin kutsal metinleri okunarak, dinler arasındaki benzerlik ve farklılıklar karşılaştırmalı olarak görülecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dinler hakkında genel bir giriş. | Metin okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hindistan Dinleri | Hindistan tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hinduizm ve Budizm | İki din arasındaki ilişkiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Caynizm, Sihizm ve öteki inanışlar. | Günümüz Hindistan'da dinsel yaşam ve pratikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çin ve Japon dinleri | Konfüçyanizm, Taoizm, Şintoizm ve Zen Budizm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İran dinleri | Maniheizm, Zerdüştilik, Mazdeizm ve diğerleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ölü dinler ve etkileri | Eski Sümer, Mısır ve Ortadoğu dinleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Semitik dinler hakkında genel bilgi | Yahudilik öncesi İran ve Mısır dönemi etkileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yahudilik inanç, ibadet ve mezhepleri | Tanah ve Talmud | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hıristiyanlık inanç, ibadet ve mezhepleri | Yeni Ahit ve farklı yorumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğu-Batı Hıristiyanlığı | Ermeni, Süryani, Keldani, Kıpti Kiliseleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İslam dini, inanç, ibadet ve mezhepleri | Kuran ve Hadis edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Dinler ve kutsal metinleri arasında bir karşılaştırma denemesi | Günümüzde kutsal metinler ve yeni yorumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel bir değerlendirme | Sonuç | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |