Genel Bilgi
Kod | FDB809 |
Ad | Kültürlerarası Din Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, çok kültürlü toplumlarda din öğretimi ve modellerinin geçmişini ve günümüzdeki tartışmaları incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların bir arada yaşama tecrübelerini geliştirmeye yönelik bilimsel metotlar hakkında bilgi vermektir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları.
Notlar
Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Yıldız Kızılabdullah, Çokkültürlü Toplumlarda Din Eğitimi Modelleri, Otorite, Ankara 2014. Muhammet Ş. Aydın, Cemil Osmanoğlu, Kültürlerarası Din Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2015.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürler arası eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları analiz eder. |
ÖÇ02 | Küreselleşme, din ve eğitim ilişkisini tartışır. |
ÖÇ03 | Kültürler arası eğitimin tarihsel gelişimini bilir. |
ÖÇ04 | Kültürlerarası din eğitiminin önem ve amaçlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Çok kültürlü din eğitimi modellerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamalarını karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Küreselleşme, din ve eğitim | Din Öğretiminde Yeni Arayışlar, MEB Sempozyum Kitabı, 2004, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Kültürler arası eğitime tarihsel bakış | Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Kültürler arası din öğretiminin önemi, barış ve uzlaşma kültürüne katkısı | Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kültürlerarası din eğitiminin amaçları | Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Çok kültürlü din eğitimi modelleri | Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çok kültürlü din eğitiminin felsefi, sosyolojik, psikolojik temelleri | Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kültürlerarası din öğretiminde okul politikaları ve programları | Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kültürlerarası din öğretiminde program geliştirme | Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dini çoğulculuk ve boyutları | Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Din eğitim ve öğretimi açısından çoğulculuk | Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Kültürlerarası din öğretimin imkan ve sınırları | Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamaları | Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiyede çoğulcu din öğretiminin imkanı | Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları; Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları; Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |