FDB1727 Din İçerikli Çocuk Kitaplarının Pedagojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB1727
Ad Din İçerikli Çocuk Kitaplarının Pedagojisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan ATİK


Dersin Amacı

Dini içerikli çocuk kitapları, çocuklara dini konu, kavramları ve şahısları daha yakından tanıma fırsatı sunar. Her şeyden önce çocuk edebiyatı ürünü olan dini içerikli çocuk kitapları, çocukların duyuşsal, kişilik ve toplumsal gelişimleri başta olmak üzere, onların dini gelişimlerine önemli katkılar sağlar. Çünkü sanatçı duyarlılığı ve çocuğa görelik ilkesinden hareketle hazırlanmış metinler sayesinde çocuklar, hiçbir zaman tanık olamayacakları hayatlara tanık olma ve farklı kişileri tanıma fırsatı elde ederler. Kahramanlarla özdeşim kurarak kendilerine rol modeller edinirler. Dini içerikli çocuk kitaplarının, çocukların dini ilgi, gereksinim ve dini gelişimleri dikkate alınarak hazırlanması, hitap ettiği çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, ahlaki ve dini gelişim düzeyleri düşünüldüğünde çok büyük bir özen ve dikkat istemektedir. Çünkü dini içerikli çocuk kitapları, dini içeriğin çocuğa olduğu gibi aktarıldığı bir araç olarak görülmemelidir. Böyle bir anlayış, çocukların dini gelişimlerini desteklemenin ötesinde onlara zarar verebilir. Bu bağlamda bu Dini İçerikli Çocuk Kitaplarının Pedagojisi dersinin içeriğini çocukların dini gelişimlerine uygun dini içerikli kitaplarının nasıl hazırlanacağı ve nelere dikkat edileceği oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Dini gelişim alanı, dini gelişim kuramları, dini gelişimi etkileyen faktörler, çocuk kitapları, dini içerikli çocuk kitapları, dini içerikli çocuk kitaplarının taşıması gereken şekilsel ve içsel özellikler, dini içerikli çocuk kitaplarının din dili, dini içerikli çocuk kitaplarının dini öğeleri

Dersin Ön Koşulu

Her hangi bir ön koşul gerekmemektedir.

Kaynaklar

Elkind, D. (1970). The Origins of Religion in the Child. Review of Religious Research.

Notlar

Dilidüzgün, S. (2008). Ana Çizgileriyle Çocuk ve Çocuk Edebiyatı. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını. Goldman, R. (1966). Religious Thinking from Childhood to Adolescence, London: Routledge and Kegan Paul. Harms, Ernest, “The Development of Religious Experience in Children”, The American Journal of Sociology, 50:2, 1944. Sever, S. (2013). Çocuk ve Edebiyat. İstanbul: Tudem. Şirin, M. (2007). Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış. Ankara: Kök Yayıncılık. Elkind, D. (1970). The Origins of Religion in the Child. Review of Religious Research. Dilidüzgün, S. (2008). Ana Çizgileriyle Çocuk ve Çocuk Edebiyatı. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını. Goldman, R. (1966). Religious Thinking from Childhood to Adolescence, London: Routledge and Kegan Paul. Harms, Ernest, “The Development of Religious Experience in Children”, The American Journal of Sociology, 50:2, 1944. Sever, S. (2013). Çocuk ve Edebiyat. İstanbul: Tudem. Şirin, M. (2007). Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış. Ankara: Kök Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir.
ÖÇ02 Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
ÖÇ03 Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır.
ÖÇ04 Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
ÖÇ05 İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dini gelişim alanını tanır. Dini Gelişim Alanı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dini gelişim kuramlarını öğrenir. Dini Gelişim Kuramları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ronal Goldman’nın dini düşüncenin gelişimi kuramını tartışır. Ronal Goldman Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Ernast Harms’ın dini gelişim kuramını tartışır. Ernast Harms Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 David Elkind’in dini gelişim kuramını tartışır. David Elkind Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çocuk kitapları ve özellikleri tanımlanır. Çocuk Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Dini içerikli çocuk kitaplarının özellikleri tartışılır Dini İçerikli Çocuk Kitapları-1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Dini içerikli çocuk kitaplarının dini gelişim kuramları bağlamında nasıl incelenmesi gerektiği tartışılır. Dini İçerikli Çocuk Kitapları -2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Dini içerikli çocuk kitapları incelenir. -Örnek kitap: Hayta ile Cemşit Hayta ile Cemşit Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
11 Dini içerikli çocuk kitapları incelenir. -Örnek kitap: Timbil Timbil adlı kitap okunacak Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
12 Dini içerikli çocuk kitapları incelenir. -Örnek kitap: Potinli Potinli Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Dini içerikli çocuk kitapları incelenir. -Örnek kitap -1 Örnek Kitap-1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Dini içerikli çocuk kitapları incelenir. -Örnek kitap-2 Örnek Kitap -2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Dini içerikli çocuk kitapları incelenir. -Örnek kitap-3 Örnek Kitap-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel Çalışma-1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel Çalışma-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS