FDB790 Din Fenomenolojisine Giriş

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB790
Ad Din Fenomenolojisine Giriş
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK


Dersin Amacı

Çoğulcu bir dünyada birçok dinin varlığı bir gerçektir. Din fenomenolojisi sayesinde dinlerin özünü anlamaya yönelik bir çaba gösterilir.

Dersin İçeriği

Din beşere ilişkin bir fenomendir. Din insan ilişkisi karmaşık bir ilişkidir. Dolayısıyla bu ilişkiyi anlamak için bir yönteme gereksinim vardır. Bu yöntem de din fenomenolojisidir.

Dersin Ön Koşulu

Din fenomenolojisine başlamadan önce Dinler Tarihi'nde yeterli bilgi birikimine sahip olmak elzemdir.

Kaynaklar

Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş. Abdurrahman Küçük-Günay Tümer, Dinler Tarihi. James L. Cox, Kutsalı İfade Etmek. Edmund Husserl, Fenomenoloji Üzerine Beş Ders.

Notlar

Mustafa Alıcı, Kutsal'a Giden Yol: Dinler Tarihi'nde Bir Metodolojik Yaklaşım. Mustafa Ünal, Halk Dini Verilerinin Fenomenolojik Yöntemle İncelenmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dinsel fenomenlerin genel tabiatlarını ve özelliklerini kavrayabilecek ve anlamlandırabileceklerdir.
ÖÇ02 Farklı dinsel sembollerin ortak yönlerini anlama ve anlatma becerisini elde edeceklerdir.
ÖÇ03 Din fenomenoloji sayesinde farklılıklardan ziyade benzerlikler üzerine yoğunlaşarak, daha hoşgörülü bir dünya için çalışacaktır
ÖÇ04 Din fenomenolojisi sayesinde güncel dinsel soru ve sorunlara cevap aranacaktır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fenomenolojinin ortaya çıkışı Felsefi Fenomenoloji nedir? Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Din Fenomenolojisi Nedir? Din Nedir? Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Fenomenolojinin öncü şahsiyetleri Edmund Husserl kimdir? Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Felsefi fenomenoloji ile din fenomenolojisi arasındaki ilişki Benzerlik ve farklılıklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Din fenomenolojisinin yöntemleri Dinler Tarihi'nin yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Paranteze alma yöntemi Epoche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Özü anlama Niyetsellik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Din fenomenolojisi ve modern yaşam Din fenomenolojisi kültürler arasında bir köprü olabilir mi? Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Dinler Tarihi ile din fenomenolojisi arasındaki ilişki Din fenomenolojisinden önce Dinler tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Din fenomenolojisine yöneltilen eleştiriler Metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Türkiye'de din fenomenolojisi çalışmaları Metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Din fenomenolojisi ve günlük yaşamdaki değeri Din fenomenolojisinin geleceği Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Kutsal zaman ve mekanlar Kutsal nedir? Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Dinsel sembollerin anlamı Kutsal şahsiyetler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS