Genel Bilgi
Kod | FDB784 |
Ad | Çağdaş Dünyada Din ve Dindarlık |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, modern dünyada bireyin din ile olan ilişkisinin sınırlarını çizerek tüm özellikleriyle ortaya koyabilmektir.
Dersin İçeriği
Değişimin tanımlanması, boyutları, bireysel yaşama etkileri, değişen dünyada dinin yeri, bireysel yaşamda dinsel değişim, sekülerleşme teorisi ve bu teoride ortaya çıkan değişiklikler, değişen dünyada ortaya çıkan dindarlık tipleri, kurumsal dindarlıktan bireysel dindarlığa geçiş gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
İslam, Fazlurrahman, (Çeviren: Mehmet aydın ve Mehmet Dağ),
Notlar
İmanın Dinamikleri Yazar: Paul Tillich
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Modern dünyanın değişimini kavrar. |
ÖÇ02 | Değişimin boyutlarını listeleyebilecek |
ÖÇ03 | Değişimin bireysel yaşama etkilerini tanımlayabilecek |
ÖÇ04 | Değişen dünyada dinin yerini belirleyebilir ve tahlil edebilir. |
ÖÇ05 | Bireysel yaşamda değişimin sınırlarını açıklayabilecek |
ÖÇ06 | Sekülerleşmenin boyutlarını açıklayabilecek |
ÖÇ07 | Değişen dünyada ortaya çıkan dindarlık biçimlerini tanımlayabilecek |
ÖÇ08 | Bireysel dindarlığı bireysel ve toplumsal boyutlarıyla açıklayabilecek |
ÖÇ09 | Kurumsal dindarlıktan bireysel dindarlığa geçişi analiz edebilecek. |
ÖÇ10 | Mevcut dünyayı anlar ve bilimsel yaklaşımla değerlendirir. |
ÖÇ11 | Gelenek ile modernizmi değişim ve dönüşüm açısından bilir ve karşılaştırır. |
ÖÇ12 | Zamanın akışı içinde değişim ve gelişimi anlayacak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Değişimin Tanımlanması | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Değişimin Boyutları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Değişimin Bireysel Yaşama Etkileri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Değişen Dünyada Dinin Yeri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bireysel Yaşamda Değişim | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bireysel Yaşamda Dindarlık | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | ToplumsalYaşamda Dindarlık | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sekülarizm Teorisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sekülerleşmenin Boyutları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sekülerleşme Teorisinde Ortaya Çıkan Değişiklikler | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Değişen Dünyada Dindarlık Biçimleri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bireysel Dindarlığın Ortaya Çıkışı | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kurumsal Dindarlık ve Bireysel Dindarlık | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kurumsal Dindarlıktan Bireysel Dindarlığa Geçiş | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |