FDB730 Kişilik ve Dinsel İnanış

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB730
Ad Kişilik ve Dinsel İnanış
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bireysel dini yaşayışın ortaya çıkmasında kişilik faktörünün rolünü ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği

Kişiliğin tanımlanması, kişilik kuramları, kişilik tipleri, Freud, Jung, Maslow ve Allport gibi psikologların kişilik ve dindar kişilik hakkındaki görüşleri, bireysel, deskriptif ve gelişimsel dindarlık modelleri ve dini tipoloji çalışmaları gibi konuları kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

İnsan Tipleri: Bir Kişilik Psikolojisi, Eduard Spranger, Çev. Ahmet Aydoğan, İz Yayıncılık

Notlar

Olmak Cesareti, Poul Tillich


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kişiliğin tanımını yapabilecek
ÖÇ02 Kişilik kuramlarını açıklayabilecek
ÖÇ03 Allport, Maslow, Jung, Freud'un kişilik ve dinsel kişilikle ilgili görüşlerini sıralayabilecek
ÖÇ04 Kişilikle dinsel yaşayış arasındaki ilişkileri tanımlayabilecek
ÖÇ05 Dinsel yaşayışların sınıflandırılmasını yapabilecek
ÖÇ06 Dinsel tipleme çalışmaları ve sonuçlarının değerlendirebilecek
ÖÇ07 Bireysel dindarlık modellerini tanımlayabilecek
ÖÇ08 Deskriptif modeller ve gelişimsel modelleri ayırt edebilecek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 1
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kişiliğin Tanımlanması İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kişilik Kuramları İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kişiliğin boyutları İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kişilik Tipleri İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Allport ve Maslowun Kişilik ve Dinsel Kişilikle İlgili Görüşleri İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Jung, Freudun Kişilik ve Dinsel Kişilikle İlgili Görüşleri İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kişilik İle Dinsel Yaşayış Arasındaki İlişkiler İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kişilik ve Dinsel Yaşayışların Sınıflandırılması İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bireysel Dindarlığın Oluşumunda Kişiliğin ve Diğer Etmenlerin Rolü İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bireysel Dindarlık Modelleri İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Deskriptif Dindarlık Modelleri İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Gelişimsel Dindarlık Modelleri İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Dinsel Tipleme çalışmaları İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Dinsel Tipleme Çalışmalarının Değerlendirilmesi İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS