Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | FDB722 |
| Ad | Dini Yaşayışın Psikolojik Temelleri |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dinî yaşayışın psikolojik temellerini öğrenmek
Dersin İçeriği
din, dini hayat, duygular, düşünceler
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Duygusal Zeka, Daniel Goleman
Notlar
Din Psikolojisi: Bireysel Dindarlık Üzerine, Hasan Kayıklık
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Dini psikolojik bakış açısıyla tanımlar. |
| ÖÇ02 | Dindarlığın boyutlarını bilimsel dayanaklarıyla bilir ve açıklar. |
| ÖÇ03 | Dinsel düşüncenin oluşum ve gelişimini açıklar. |
| ÖÇ04 | Dinsel duygunun oluşum ve gelişimini bilir ve açıklar. |
| ÖÇ05 | Dindarlık ile düşünce arasında sağlam temellere dayalı ilişkiler kurabilir. |
| ÖÇ06 | Dindarlık ile duyguyu psikolojik bağlamda ilişkilendirir ve tartışır. |
| ÖÇ07 | Bireysel hayatta dinin yerini ve önemini bilir. |
| ÖÇ08 | Toplumsal hayatta dinin yerini ve önemini bilir. |
| ÖÇ09 | Dinin aile hayatındaki etkilerini bilir ve açıklar. |
| ÖÇ10 | Dinin iş hayatındaki etkilerini bilir ve açıklar. |
| ÖÇ11 | Dini statik ve dinamik zeminde değerlendirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 1 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 1 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 1 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 1 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 1 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 1 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 1 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 1 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 1 |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Din Nedir? | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Dindarlık nedir? | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Dindarlığın boyutları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Dinî düşünce | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Dinî duygu | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Dindarlık-düşünce ilişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Dindarlık-duygu ilişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Hayatın içinde din | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Bireyin hayatında din | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Toplum hayatında din | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Ailede din | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | İş hayatında din | ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Din ve dinamik hayat | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Genel tartışma | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||