Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR) | |
| Kod | FBE804 |
| Ad | Eğitimde Sürdürülebilir Çevre Projeleri Tasarımı |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 8 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
çevre eğitimi ve eğitim proje çalışmaları
Dersin İçeriği
çevre eğitimi, sürdürülebilirlik ve tasarım
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
sürüdürülebilirlik ders notu
Notlar
internetten araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | çevre eğitimi konusunda fikir sahibi olur |
| ÖÇ02 | çevre eğitimi proje çalışmalarını açıklar |
| ÖÇ03 | çevre konusunda sürüdürülebilirlik konularını açıklar |
| ÖÇ04 | çevre konusunda tasarım yapar ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar | 3 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen eğitimi ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejilerini etik çerçevesinde araştırı ve uygular. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 5 |
| PÖÇ04 | Belirsiz | Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 4 |
| PÖÇ05 | Belirsiz | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
| PÖÇ06 | Belirsiz | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | 3 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 3 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
| PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fen Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerini geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir, süreç içinde sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |
| PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yeni ve özgün fikirler üretir, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 3 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | çevre eğitimi | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | çevre problemleri | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | çevre konulu projeler | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | sürdürülebilir çevre | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | enerji kaynakları | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | enerjinin etkin kullanımı | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 7 | fosil yakıt alternatifleri | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara sınavlar | ders notu ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | yenilenebilir enerji | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | sıfır emisyon uygulamaları | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | hidrojen üretimi | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | karbon ayak izi | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | elektrikli araçlar | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | su kaynaklarının kullanımı | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | sıfır atık | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 16 | nükleer enerji uygulamları | ders notu ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 17 | Final sınavı | ders notu ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
| AKTS | 8 AKTS | ||