FBE729 Bilim Teknoloji Mühendislik ve Matematik Eğitiminin (BilTeMM) Disiplinlerarası Entagrasyonu ve Eğitime Yansıması

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE729
Ad Bilim Teknoloji Mühendislik ve Matematik Eğitiminin (BilTeMM) Disiplinlerarası Entagrasyonu ve Eğitime Yansıması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU


Dersin Amacı

Lisansüstü öğrencilerin bilim teknoloji mühendislik ve matematik eğitiminin disiplinler arası çalışma sürecini anlamalarını, eğitim içinde kullanabilecek düzeyde bilgi, beceri ve farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

STEM nedir ne değildir, ulusal ve uluslar arası bağlamda STEM eğitimi alanında yapılmış çalışmaların analizi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Li, Y.(2018). Pedegogcal content knowledge in STEM. Springer: USA Green, S.L.(2018). STEM Education How to Train 21st Century Teachers. NOVA Publisher: Newyork. Hawkins, J.N., Yamada A., Yamada, R., Jacob W. J.(2018). New Directions of STEM Research and Learning in the World Ranking Movement.. Springer Nature: Switzerland Khosrow-Pour, M. (2018) K-12 STEM Education: Breakthroughs in Research and Practice. IGI Global: USA Jorgensen, R., Larkin, K. (2018) STEM Education in the Junior Secondary. Springer: USA Honey, M., Pearson, G., Schweingruber H. (2014) STEM Integration in K-12 Education: Status, Prospects, and an Agenda for Research. National Academy of Sciences.: USA

Notlar

Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 STEM eğitiminin ne olduğunu anlar,
ÖÇ02 STEM eğitimi ile ilgili dünya ve Türkiye geçmişini anlar,
ÖÇ03 STEM eğitiminde dikkat dilmesi gereken özellikleri bilir ve uygular,
ÖÇ04 STEM eğitiminde örnek etkinlik hazırlamayı bilir ve uygular
ÖÇ05 STEM eğitimi sürecinde uygulanabilecek yöntem ve teknikleri bilir ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işlenişi ve içeriği hakkında genel bilgilendirme ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 STEM eğitimi hakkında konuştuğumuzda neden bahsediyoruz? Literatürün gözden geçirilmesi ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 STEM eğitimi hakkında konuştuğumuzda neden bahsediyoruz? Literatürün gözden geçirilmesi-ıı ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Mühendislik tasarımı yoluyla entegre STEM öğrenimini ilerletmek: Altıncı sınıf öğrencilerinin depreme dayanıklı bina tasarımı ve inşası ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Mühendislik tasarımı yoluyla entegre STEM öğrenimini ilerletmek: Altıncı sınıf öğrencilerinin depreme dayanıklı bina tasarımı ve inşası-ıı ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 STEM Eğitiminin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerine ve STEM Algısına Etkisi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 ara sınav .. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
8 STEM'i Okulların Ötesine Taşımak: Öğrencilerin Okul Dışı STEM Eğitim Programına İlişkin Algıları ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 STEM'i Okulların Ötesine Taşımak: Öğrencilerin Okul Dışı STEM Eğitim Programına İlişkin Algıları-ıı ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 STEM Problemlerinin Doğasını Sorgulamak ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 STEM Problemlerinin Doğasını Sorgulamak-ıı ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Mühendislik Tasarımı Yoluyla STEM Öğrenimi: Ortaokul Öğrencilerinin STEM'e İlgisi Üzerindeki Etkisi ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 STEM Eğitiminde Tasarım ve Tasarım Düşüncesi ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 STEM Eğitiminde Tasarım ve Tasarım Düşüncesi-ıı ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 STEM Eğitimi Öğretim yaklaşımı: Bağlam Temelli Sorgulama ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 sınav .. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 sınav-ıı .. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS