Genel Bilgi
Kod | FBE724 |
Ad | Fen Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının, hizmet içi süreçte kullanabilecekleri temel bilgisayar uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği
Bilgisayar Destekli Öğretim, Bilgisayara Dayalı Eğitim, Bilgisayar Destekli Öğrenme, Bilgisayarların Öğretsel Uygulamaları, BTÖ: Bilgisayar Tabanlı Öğretim
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Bilgisayar destekli öğretim ve uygulamalar
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=4HoWAAAACAAJ&dq=bilgisayar+destekli+%C3%B6%C4%9Fretim&hl=tr&sa=X&redir_esc=y
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fen derslerinde uygulanan eğitim yazılımlarını tanır |
ÖÇ02 | Fen derslerinde eğitim yazılımlarını kullanır |
ÖÇ03 | fen konularıyla ilgili smilasyon programlarını anlar |
ÖÇ04 | flash yazılımları ders materyali için kullanır. |
ÖÇ05 | web sitelerinden yaralanır |
ÖÇ06 | Fen Bilimleri Öğretiminde Bilgisayar Destekli Materyallerin Kullanımı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar bileşenleri (Donanım) | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Bilgisayar Bileşenleri (Yazılım) | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Ağ ve internet | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Eğitim Öğretimde Bilgisayarlar | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Eğitimsel yazılımlar | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Öğrenme öğretme sürecinde bilgisayar kullanımı | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Öğrenme yönetim sistemleri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Bilgisayar destekli öğrenme ve öğretim 1 (gerekli yazılımlar) | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Bilgisayar destekli öğrenme ve öğretim 2 (Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi) | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | teknoloji destekli öğretim uygulamaları 1 (Office yazılımlarının etkili kullanımı) | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | teknoloji destekli öğretim uygulamaları 2 (Slowmations ve diğer uygulamalar) | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Eğitimde teknoloji desteği için temel gereksinimler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Eğitimde teknoloji desteği için temel yazılım ihtiyaçları | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Makale ve tez tarama | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |