Genel Bilgi
Kod | FBE723 |
Ad | Fizik Öğretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
neden fizik eğitimi, fizikte temel kavramların önemi, yenilikçi düşüncelerin kalkınmadaki rölü
Dersin İçeriği
Fizik nedir, fizikte kavramlar, problem kurme, problem çözme, deney tasarlama, yenilikçi bakış
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Fizik Öğretimi - Ahmet İlhan Şen, Ali Rıza Akdeniz
Notlar
https://pegem.net/urun/Fizik-Ogretimi/61779
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fizik alanındaki konuların ve bu konulara ilişkin matematik fen bilimlerine ait diğer alanların temellerini kavrar, kazanılan teorik ve uygulamalı bilgileri fizik alanındaki problemlerin çözümünde kullanabilme becerisini kazanır. |
ÖÇ02 | fizik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
ÖÇ03 | çağdaş yöntemleri uygulayarak deney tasarlama, gerçekleştirme, |
ÖÇ04 | Fizik alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, bireysel sorumluluk alarak gerek alanındaki gerekse disiplinler arası gruplarda çalışabilme yeteneğini kazanır. |
ÖÇ05 | fizik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olur |
ÖÇ06 | yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sahip olduğu bilgi ve becerileri teknolojik aletleri kullanarak sunabilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ07 | Fiziğin farklı alanlardaki uygulamalarının, evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizik ve fizik eğitimi terminolojisi ile ilgili genel bilgiler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Fizikte geçen terimler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Fizikte kavramlar ve yanılgıları | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Fizikte problem kurma | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Fizikte problem çözme becerileri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Fizik eğitiminde kritik düşünmenin yeri ve önemi | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Fizik eğitiminde kritik düşünme eğilim ve becerilerinin gelişiminde rol alabilecek farklı öğretim yöntemleri ve tekniklerini tartışma | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Fizik eğitimindeki güncel konular ile ilgili araştırma/inceleme | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Bilgisayar Destekli Öğretim | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Bilimsel etkinliklerin fizik eğitimindeki önemi | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Bilimsel etkinliklerin tasarlanmasında ana/temel bileşenler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Örnek deneysel etkinlikleri uygulama | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | İnovatif deneysel etkinliğin sınıf içi veya dışı öğretim uygulaması ve değerlendirilmesi | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Makale ve tez tarama | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |