FBE723 Fizik Öğretimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE723
Ad Fizik Öğretimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU


Dersin Amacı

neden fizik eğitimi, fizikte temel kavramların önemi, yenilikçi düşüncelerin kalkınmadaki rölü

Dersin İçeriği

Fizik nedir, fizikte kavramlar, problem kurme, problem çözme, deney tasarlama, yenilikçi bakış

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yoktur

Kaynaklar

Fizik Öğretimi - Ahmet İlhan Şen, Ali Rıza Akdeniz

Notlar

https://pegem.net/urun/Fizik-Ogretimi/61779


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fizik alanındaki konuların ve bu konulara ilişkin matematik fen bilimlerine ait diğer alanların temellerini kavrar, kazanılan teorik ve uygulamalı bilgileri fizik alanındaki problemlerin çözümünde kullanabilme becerisini kazanır.
ÖÇ02 fizik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
ÖÇ03 çağdaş yöntemleri uygulayarak deney tasarlama, gerçekleştirme,
ÖÇ04 Fizik alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, bireysel sorumluluk alarak gerek alanındaki gerekse disiplinler arası gruplarda çalışabilme yeteneğini kazanır.
ÖÇ05 fizik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olur
ÖÇ06 yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sahip olduğu bilgi ve becerileri teknolojik aletleri kullanarak sunabilme yeteneği kazanır.
ÖÇ07 Fiziğin farklı alanlardaki uygulamalarının, evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fizik ve fizik eğitimi terminolojisi ile ilgili genel bilgiler anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Fizikte geçen terimler anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Fizikte kavramlar ve yanılgıları anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Fizikte problem kurma anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Fizikte problem çözme becerileri anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Fizik eğitiminde kritik düşünmenin yeri ve önemi anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Fizik eğitiminde kritik düşünme eğilim ve becerilerinin gelişiminde rol alabilecek farklı öğretim yöntemleri ve tekniklerini tartışma anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav yazılı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Fizik eğitimindeki güncel konular ile ilgili araştırma/inceleme anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Bilgisayar Destekli Öğretim anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Bilimsel etkinliklerin fizik eğitimindeki önemi anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Bilimsel etkinliklerin tasarlanmasında ana/temel bileşenler anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Örnek deneysel etkinlikleri uygulama anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 İnovatif deneysel etkinliğin sınıf içi veya dışı öğretim uygulaması ve değerlendirilmesi anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Makale ve tez tarama anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS