FBE720 Biyoloji Derslerinde Kavram Yanılgıları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE720
Ad Biyoloji Derslerinde Kavram Yanılgıları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATİH MATYAR


Dersin Amacı

Biyoloji öğretiminde sık karşılaşılan kavram yanılgılarının neler olduğunun ortaya çıkarılması ve giderilmesi yollarını öğretmeyi amaçlar

Dersin İçeriği

Biyoloji öğretiminde sık karşılaşılan kavram yanılgılarının

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ulusal ve Uluslararası Makaleler

Notlar

Ulusal ve Uluslararası Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoloji eğitiminde (ortaöğretim) öğrencilerde sıklıkla görülen kavram yanılgılarını ifade eder
ÖÇ02 Kavram yanılgılarının kaynaklarını farkeder
ÖÇ03 Kavram yanılgılarının ortaya çıkarılma yollarını tanır
ÖÇ04 Kavram yanılgıları ile ilgili alan yazındaki eksiklik ve eğilimleri keşfeder
ÖÇ05 Alan yazındaki eksiklik ve eğilimleri keşfeder
ÖÇ06 Kavram yanılgılarını konu alan makaleleri eleştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin akışı hakkında görüşme, Fen eğitiminde kavram yanılgısı ve önemi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Makale tartışması İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Hücre İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Genetik Kavramları İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Sindirim sistemi kavramları İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Dolaşım sistemi kavramları İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Boşaltım İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Solunum İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Kalıtım İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 İskelet İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sinir sistemi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Üreme İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Organeller İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Kıkırdak dokusu İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Kemik dokusu Sınava hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS