FBE717 Araştırma ve Proje Önerisi Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE717
Ad Araştırma ve Proje Önerisi Geliştirme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU


Dersin Amacı

Araştırma ve Proje Önerisi Geliştirme dersi öğrencilerin daha önce öğrendikleri kuramsal altyapı desteğiyle, tezlerine yönelik bir araştırma deseni geliştirmelerini sağlamayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Kuramsal değil uygulamaya yönelik bir derstir. Dersin sonunda her öğrencinin tez önerisini yazmış olması hedeflenir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri.

Notlar

Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 271.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlgili alanyazını kullanarak araştırmanın önemini yazma.
ÖÇ02 Uygun bir problem cümlesi veya araştırma sorusu yazma.
ÖÇ03 Problemle ilgili denence ve yokluk (sıfır) denencesi yazma.
ÖÇ04 İlgili terimleri tanımlama
ÖÇ05 Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma
ÖÇ06 Belirlenen probleme göre uygun yöntem seçme
ÖÇ07 Katılımcıları belirleme ve seçme
ÖÇ08 Veri toplama araçlarını belirleme ve tanımlama
ÖÇ09 Planlanan işlem basamaklarını yazma
ÖÇ10 Toplanan verileri analiz etmek için uygun yöntem belirleme
ÖÇ11 Bütçe ve zaman tablosu oluşturma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işlenişi ve içeriği hakkında genel bilgilendirme bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Araştırmanın önemi bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Araştırma problemi, Denenceler bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma -II bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma -III bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma -IV bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma -V bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Araştırma desenini yazma, Katılımcıları belirleme ve yazma bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Veri toplama araçlarını belirleme ve tanımlama bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Planlanan işlem basamaklarını yazma, Analiz yöntemi belirleme ve yazma, Bütçe ve zaman tablosu oluşturma bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Örnek uygulama yapılması bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Materyallerin uygulanması, Final raporunun yazımı, geri bildirimlerin verilmesi bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Materyallerin uygulanması, Final raporunun yazımı, geri bildirimlerin verilmesi-II bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-II Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS