FBE714 Fen Eğitiminde Nitel Verilerin Analizi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE714
Ad Fen Eğitiminde Nitel Verilerin Analizi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU


Dersin Amacı

Lisansüstü öğrencilerin nitel araştırma tekniklerini öğrenmelerini sağlamak, fen eğitiminde nitel araştırmaya dayalı küçük bir projeyi planlama becerisi kazanmalarını sağlamaktır

Dersin İçeriği

Nitel araştırmanın tanımı ve bilimsel araştırma geleneğindeki yeri tartışılacaktır. Sonraki aşamada, nitel araştırmanın özellikleri ve çeşitleri (fenemonoloji, kuram oluşturma, etnografya, durum araştırması, eylem araştırması)ile ilgili bilgi verilecek ve örnekler sınıf içinde paylaşılacaktır. Bir sonraki aşamadasüreç üzerinde durulacaktır. Bu kapsamda nitel araştırmanın planlanması, araştırma sorularının oluşturulması, veri toplama yöntemleri, geçerlik ve güvenirlik, veri analizi ve nitel araştırma sonuçlarının kullanılması konuları üzerinde uygulamalı olarak durulacaktır..

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ersoy, A., Akbaba, Altun, S. (2021). Nitel Veri Analizi, Pegema yayıncılık

Notlar

Hanson, W. E., Creswell, J. W., Clark, V. L. P., Petska, K. S., & Creswell, J. D. (2005). Mixed methods research designs in counseling psychology. Journal of counseling psychology, 52(2), 224.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nitel araştırmanın hangi kuramlara dayandığını açıklar
ÖÇ02 Nitel araştırmanın temel prensiplerini ifade eder
ÖÇ03 Nitel araştırmanın uygulama basamaklarını anlar
ÖÇ04 Örnek bir nitel araştırma deseni hazırlar..


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işlenişi ve içeriği hakkında genel bilgilendirme ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Nitel Araştırma – Temel Dönüşümler ve Bilimsel Araştırma İçindeki Yeri ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Nitel Araştırma Desen ve Yöntemleri ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Nitel Araştırma Desen ve Yöntemleri-II ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Nitel Araştırmada Süreci ve Örneklem Seçimi ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Nitel Araştırmada Veri Toplama Araçları I- Görüşme ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Nitel Araştırmada Veri Toplama Araçları II- Görüşme ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Nitel Araştırmada Veri Toplama Araçları I-Gözlem ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Nitel Araştırmada Veri Toplama Araçları II-Gözlem ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Nitel Araştırmada Veri Toplama Araçları III- Dokümanlar ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Nitel Araştırmada Veri Analizi ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Örnek uygulama yapılması ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 örnek uygulama-ıı ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-II Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS