FBE705 Fen Eğitiminde Güncel Konular

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE705
Ad Fen Eğitiminde Güncel Konular
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders kapsamında fen eğitimi alanında çalışmak isteyen yüksek lisans öğrencilerinin bu alandaki güncel araştırma konularının kuramsal temelini ve bu konularda bugüne kadar yapılmış araştırmaları incelemesi amaçlanmaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin tez konularına karar vermiş olmaları beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler her hafta fen eğitimindeki araştırma konularından biri hakkında verilen kaynakları okuyup kendi cümleleriyle ifade ettikleri bir rapor olarak teslim edecektir. Haftada 1 veya 2 öğrencinin belirlenen konuda sınıf tartışmasını yönetmesi beklenmektedir. Dönem sonunda tez konusu olarak belirledikleri bir alanda kuramsal çerçeve ve literatür taraması hazırlayıp final ödevi olarak teslim edeceklerdir. Dersin içerdiği konular Fen Eğitiminde Öğrenci Kavramaları ve Kavramsal Değişim, Fen Eğitiminde Tutum ve Motivasyon, Okul Dışı Fen Öğrenme, Fen Eğitiminde Cinsiyet Sorunları, Çevre Eğitimi, Fen Okuryazarlığı, Sorgulamaya Dayalı Öğrenme, Bilimin Doğası, İşbirlikli Öğrenme, Sosyobilimsel Konular, STEM Eğitimi ve Argumantasyon

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Abell, S.K. and Lederman, N.G. (2007). Handbook of Research in Science Education. Routledge.

Notlar

Taber, K. (2009). Progressing Science Education. Springer


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kavramsal değişim yaklaşımını tanımlar.
ÖÇ02 Fen eğitiminde alternatif kavramaların önemini fark eder.
ÖÇ03 Fene yönelik tutum ve motivasyonu etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ04 Okul dışı etkinliklerin insanların bilgi, beceri, anlama, takdir etme ve yargıları üzerindeki etkilerini ifade eder.
ÖÇ05 Cinsiyetin fen eğitiminin tarihsel ve sosyokültürel boyutlarının gelişimi üzerine etkisini tartışır.
ÖÇ06 Çevre eğitimiyle ilgili araştırmaları tartışır.
ÖÇ07 Fen eğitiminde bilimin doğası öğretiminin gerekliliğini sorgular.
ÖÇ08 Argümantasyon becerilerinin öğretiminde sosyobilimsel konuların rolünü tartışır.
ÖÇ09 Fen öğretiminde STEM le bütünleşik yaklaşımın yerini sorgular.
ÖÇ10 Fen eğitiminde uygulanan argümantasyon modellerini açıklar.
ÖÇ11 İşbirlikli öğrenmenin temel ilkelerini açıklar.
ÖÇ12 Meta analiz çalışmalarına dayanarak, fen eğitiminde İşbirlikli öğrenmenin etkilerine ilişkin potansiyel moderatörleri belirler.
ÖÇ13 İlgili literatüre dayanarak, sorgulamaya dayalı öğrenmedeki sorgulama döngüsünün basamaklarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işlenişi ve içeriği hakkında genel bilgilendirme Yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Fen Eğitiminde Öğrenci Kavramaları ve Kavramsal Değişim İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Fen Eğitiminde Tutum ve Motivasyon İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Okul Dışı Fen Öğrenme İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Fen Eğitiminde Cinsiyet Sorunları İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çevre Eğitimi İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bilimsel okuryazarlık/Fen Okuryazarlığı İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Bilimin Doğası İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması, Final raporunun yazımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İşbirlikli Öğrenme İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması, Final raporunun yazımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sosyobilimsel Konular İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması, Final raporunun yazımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 STEM Eğitimi İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması, Final raporunun yazımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Argumantasyon İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması, Final raporunun yazımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Fen Eğitiminde Argümantasyon İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması, Final raporunun yazımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Final ödevleri üzerinde tartışma, geribildirimler İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması, Final raporunun yazımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final raporunun yazımı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final raporunun yazımı ve teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 02:17