FBE704 Uygulamalı Eğitim İstatistiği I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE704
Ad Uygulamalı Eğitim İstatistiği I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin genel hedefi, istatistiksel okuryazarlığı geliştirerek, istatistiksel işlemler kullanılan araştırmaların anlamlandırılmasına ve araştırmalarında istatistik kullanacaklara yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

Derste öncelikle istatistiğin temel kavramlarına ve temel kavramların eğitime uygulanması konularına değinilecektir. Sonraki aşamada fen eğitimi araştırmalarında kullanılan parametrik ve parametrik olmayan tekniklerle ilgili bilgi verilecektir. Ayrıca bu aşamada, işlenecek tekniklerin SPSS paket programı kullanılarak uygulanması sağlanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Howell, D. C. (2016). Fundamental Statistics for the Behavioral Sciences. Cengage Learning, Boston, MA.

Notlar

Büyüköztürk, Ş.(2017). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum (23.baskı). PegemA Yayıncılık: Ankara Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö, Köklü, N.(2016). Sosyal Bilimler için İstatistik. (18. Baskı) PegemA Yayıncılık: Ankara Büyüköztürk, Ş.,Güçlü, Ş., Çokluk, Ö, (2016). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve LISREL Uygulamaları (6. Baskı). PegemA Yayıncılık: Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İstatistik alanında temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Veri setlerini spss programına girebilir
ÖÇ03 İstatistik analizler yapar
ÖÇ04 Analiz sonuçlarında elde ettiği tabloları yorumlar
ÖÇ05 Elde ettiği sonuçları raporlaştırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders izlencesinin tanıtımı ve ders işlenişi hakkında genel bilgi ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 İstatistiğe giriş ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Frekans dağılımları ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçümleri ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Hipotez testleri ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Korelasyon ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 T-testleri ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 ANOVA ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Ki kare ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Parametrik olmayan testler ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Regresyon Analizi ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Başarı Testi Geliştirme ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 genel değerlendirme ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 yıl sonu değerlendirme ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS