İÇM1700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İÇM1700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ


Dersin Amacı

Öğrenciye, uzman olmanın gerektirdiği güncel bilgi birikimini kazandırmak, elde edilen bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini ve sonuçları bilimsel tekniklere uygun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi, elde edilen verilerin yorumlanması, çeşitli yöntemlerle varılan sonuçların bilimsel bir dille sunulması.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Dodsworth, S., & Anderson, S. (2015). The fundamentals of interior design. Bloomsbury Publishing.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel verileri yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ02 Tez konusu olarak seçtiği alanda çalışarak bilimsel araştırma yapmanın temel prensiplerini öğrenir.
ÖÇ03 Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Konu alanında literatür tarama teknikleri, araştırma deseni, araştırmada ölçek ve başarı testi geliştirme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme .
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İç mimarlık kuramları. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Tasarlama kuramları, iç mimari yaklaşımlar. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Estetik yaklaşımlar, iç mimaride algı. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 İmaj, anlam ve kimlik. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Çevre-davranış kuramları. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Kalite ve çevresel değerlendirme çalışmaları. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Mimarlıkta insan bilimleri ve psikolojik içerikli çalışmalar. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Vize raporu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tasarlama ve düşünme. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Kentsel çevre üzerine çalışmalar: İç mimarlıkta sürdürülebilirlik, ekoloji. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Tarihi çevrede yeni yapı, süreklilik, değişim üzerine çalışmalar. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 İç mimari tasarım eğitimi. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Teknoloji ve iç mimarlık ilişkisi. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 İç mimari tasarımda iletişim teknolojilerinin olanakları üzerine çalışmalar. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Sonuçların değerlendirilmesi ve rapor haline getirilmesi. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu raporu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu raporu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS