Genel Bilgi
Kod | İÇM741 |
Ad | İç Mekanda Renk ve Armoni |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, renk kavramı, rengin tanımlanma kriterleri, renk armonisi, renk ile perspektif etkiler konularını ele alarak, iç mekan projelerinin renklendirilmesi için uygulama yapmaktır.
Dersin İçeriği
Renk teorileri ve renk sistemleri; renk algısı ve görüşü; renklerin açık koyu değerleri, renk perspektifi, renkte derinlik ve açık koyu etkileri, renkte sıcak-soğuk ilişkileri, kapatıcı ve transparan renkler; armoni, simültane renk ilişkileri, renk zıtlıkları, renk karışımları, renk ilişkileri; sembolik renkler ve tercihler; iç mimari uygulamalar çerçevesinde mekansal algı ve renkte perspektif etkiler. Mekan-renk ilişkisi; mekan kimliği, farklı kullanım amaçlarına uygun olarak mekanlarda malzeme ve renk seçimi, rengin psikolojik etkisi; mekanın ferahlığı ve baskısı ile renk ilişkisi, deneyler ve sonuçları.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Lesa Sawahata, Color Harmony Workbook, Rockpory,1994
Notlar
Tülay Özdemir, Renk Kavramı ve Konut İç Mekanında Tasarıma Etkileri, Sanatta Yeterlilik Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rengi tanımlama kriterlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Rengin perspektif algıya etkilerini yorumlar |
ÖÇ03 | İç mekanda armoni oluşturmada farklı yöntemleri analiz eder. |
ÖÇ04 | Renk ve armoni konusunda yapılan araştırmaları ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanır |
ÖÇ05 | İç mekanda renk ve armoni konularıyla ilgili rapor yazabilme deneyimi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme . | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Rengi görme ve algılama, ışıkta ve boyada renk | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Araştırma konularının belirlenmesi ve tartışılması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Araştırma materyal ve yöntemlerinin ortaya konması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Araştırma materyal ve yöntemlerinin ortaya konması 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Renklerin tanımlanma kriterleri, renk çemberinde yakın - uzak - zıt renkler, sıcak ve soğuk renkler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Renk seçimini etkileyen kriterler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Renk algısını arttıran etmenler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Araştırma konularının tartışılması 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma konularının tartışılması 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Renklerin mekan algısına etkileri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Renkte perspektif etkiler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Renkte armoni ve etkileri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırma konularına ait bulgu ve sonuçlarının tartışılması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Araştırma konularına ait bulgu ve sonuçlarının tartışılması 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |