Genel Bilgi
Kod | İÇM730 |
Ad | Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
Çağdaş iç mekan düzenlemelerinde farklı yaklaşımların getirdiği problemleri belirlemek, işlev ve kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda yeterli konfor şartlarını sağlayacak oluşum problemlerini işlevsel ve estetik boyutlar doğrultusunda saptamaktır
Dersin İçeriği
Çağdaş iç mekan düzenlemelerinde farklı yaklaşımların getirdiği problemleri belirlemek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (2020). Niyazi Karasar.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelişim evreleri ile özgün tasarım kavramının ortaya koyar. . |
ÖÇ02 | Yaratım ve üretim sürecinin karmaşık yapısına tanımlanabilir yöntem araçları geliştirir. |
ÖÇ03 | Biçimlendirme etkinliğine ölçütler koyarak değerlendirir. |
ÖÇ04 | Tasarım belleğini modelleyen deneyimlemelerin kazanır. |
ÖÇ05 | Yaşanılabilir mekan biçimlendiren tasarım düşüncesi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme . | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve tasarımda sosyal biliş, zihin düzenlemesi ve kavrama şekilleri, yapılı çevre oluşumunda sosyolojik yaklaşım, kültürel kimlik ve belleğin aktarılması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilimde kuram ve düşünme, karmaşık yapılarda basitlik ilkesi, biçimin matematik dili, örüntü tasarımı. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Doğal süreçlerde örgütlenme, yaratıcılığın modellenerek düşünme sistematiği geliştirilmesi | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tasarım ürününde biçimi etkileyen doğrusal ve doğrusal olmayan yapı özellikleri. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Malzeme algısı. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yapısal deneyimleme . | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tasarım ürün örnekleri üzerinde kurgulama kritik eşiklerin tanımlanması ve tasarım fikirlerini tetikleyici etkenlerin tartışılması | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Mekan ölçeğinde tasarım stratejileri. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Mekan ölçeğinde yaşanılabilirlik ölçütleri. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Mekan ölçeğinde tasarım stratejileri ve yaşanılabilirlik ölçütleri ile ilgili örnekler. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tasarım modellemeler. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tasarım modellemeleri ile örneklem oluşturma. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Raporlarla Sunulan örneklem kümesinde düşünme yöntemi geliştiren kurgulama araçların tartışılması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Raporlarla Sunulan örneklem kümesinde düşünme yöntemi geliştiren kurgulama araçların değerlendirmesi. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |