ILEM800 Uzmanlık Alan Dersi(Z)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM800
Ad Uzmanlık Alan Dersi(Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere tez çalışması için ihtiyaç duydukları kavramsal ve yöntemsel desteği sunmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, literatür tarama, araştırma problemi oluşturma, araştırma yöntemi saptama, örneklem seçimi, veri toplama ve analiz etme konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Tez Yazım Kılavuzları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma yaptığı konuda literatür taraması yapar.
ÖÇ02 Araştırma problemi ve amaçlarını oluşturur.
ÖÇ03 Araştırma yaptığı konuya uygun veri toplama ve analiz tekniklerini belirler.
ÖÇ04 Topladığı verileri yaptığı literatür taraması bağlamında yorumlar.
ÖÇ05 Yaptığı çalışmayı raporlaştırarak sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ02 Belirsiz İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 4
PÖÇ03 Belirsiz İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. 3
PÖÇ04 Belirsiz İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. 3
PÖÇ05 Belirsiz Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. 5
PÖÇ06 Belirsiz İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. 5
PÖÇ07 Belirsiz Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. 4
PÖÇ08 Belirsiz Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ09 Belirsiz Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Belirsiz Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin İçeriği ve İşleyişi Hakkında Bilgi Verme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma Konusunun Seçimi için Literatür Taraması Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Araştırma Konusunun Seçimi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Araştırma Konusu ile ilgili alandaki boşlukların saptanması Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırma probleminin ve amaçlarının belirlenmesi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırmanın örnekleminin belirlenmesi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür taraması Okuma, araştırma ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma, araştırma ve yorumlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Literatür taramasının değerlendirilmesi Okuma, araştırma ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Araştırma yönteminin belirlenmesi Okuma, araştırma ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Veri toplama ve analiz tekniklerinin belirlenmesi Okuma, araştırma ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Alan araştırması ve verilerin toplanması 1 Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Alan araştırması ve verilerin toplanması 2 Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Verilerin analiz edilmesi ve yorumlanması Analiz ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Genel Değerlendirme Analiz, yorumlama, raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS