ILEM811 Kültür, Kimlik ve İletişim Tartışmaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM811
Ad Kültür, Kimlik ve İletişim Tartışmaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR


Dersin Amacı

Kültür ve Kimlik üzerine farklı yaklaşımlar analiz edilerek, kültür ve kimlik sorunlarının iletişimle ilgili bağlantısını anlamak, açıklamak ve kültür ve kimlik eksenli soru ve sorunlar ile kamu ve özel kurumların kültür politikaları hakkında araştırmalar yaparak yeni yaklaşımlar geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İletişim çalışmaları ekseninde kültür ve kimlik alanındaki çalışmaların ve yaklaşımların tartışılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kimlik Politikaları Derleyen: Fırat Mollaer Doğu Batı Yayınları/Modernite ve Bireysel Kimlik, Anthony Giddens, Say Yay., 2010/Marshall Berman, Katı Olan Herşey Buharlaşıyor, İletişim yay, 2013/Türkiye´de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Reşat Kasaba, Sibel Bozdoğan, Tarih Vakfı, 2010

Notlar

Kültür ve Kimlik Nafiz Tok Ayrıntı Yayınları/Türkiye´de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Reşat Kasaba, Sibel Bozdoğan, Tarih Vakfı, 2010


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür ve kimlik tartışmaları ile ilgili temel oluşturacak kavramsal bilgiye sahip olarak,. Kültürlerarası iletişim ile ilgili terminolojiyi içselleştirir.
ÖÇ02 Kültürlerlerarası farklılıkları yönetmek ve birlikte yaşamak konusunda yorum yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
ÖÇ03 Kültür, kimlik ve iletişim alanındaki çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller.
ÖÇ04 Kültür, kimlik ve iletişimin beslendiği psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji ve kültürel antropoloji gibi alanlardan gelen bilgilerini sentezler.
ÖÇ05 Kültür, kimlik ve iletişim alanındaki çalışmalar konusundaki bilgisinden yararlanarak bu alanda derinlemesine analizler yapar ve bu alanda araştırma yapar, rapor ve makale yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ02 Belirsiz İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 4
PÖÇ03 Belirsiz İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. 4
PÖÇ04 Belirsiz İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. 5
PÖÇ05 Belirsiz Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. 5
PÖÇ06 Belirsiz İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. 3
PÖÇ07 Belirsiz Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. 3
PÖÇ08 Belirsiz Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ09 Belirsiz Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Belirsiz Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültür, kimlik ve İletişim Kavramları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kültür ve Kimlik arasındaki İlişki Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kültürel Kimlikler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kültürel Kimlik Krizleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kimlik Politikaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kültürel Kimlik Problemleri ve İletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kültür ve İletişim Politikaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma ve Sunuş hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Etnik ve Ulusal Kimlik Problemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Dinsel Kimlik Problemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Toplumsal Cinsiyet Problemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ayrımcılık ve İnsan Hakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ayrımcılıkla Mücadele ve İletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Makale Yazımı Hazırlığı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Araştırma ve yazma Araştırma ve Yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Makale Sunumu Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS