ILEMT700 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEMT700
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM YASEMİN ÖZKAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin iletişim çalışmaları alanında ilgi duyduğu bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, ilgili konuda topladığı verileri analiz etmesi, elde ettiği bulguları yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, iletişim çalışmaları alanında seçilen bir konunun bilimsel araştırma yöntemi ile araştırılması, incelenmesi, analiz edilmesi ve rapor olarak sunulmasını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır?, Can Yayınları. Rowena Murray, Tez Nasıl Yazılır?, Anı Yayıncılık.

Notlar

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tez Yazım Kılavuzu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim çalışmaları alanında bilimsel araştırma önerisi hazırlar.
ÖÇ02 Araştırma önerisini bilimsel araştırma yöntemini kullanarak araştırır.
ÖÇ03 Yaptığı araştırma çerçevesinde topladığı verileri çözümler.
ÖÇ04 Elde ettiği bulguları ilgili literatür ve araştırmada benimsediği yaklaşım çerçevesinde yorumlar.
ÖÇ05 Çalışmasını bilimsel araştırma raporu olarak hazırlar ve sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel düşünme becerisini geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma konusunun belirlenmesi Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma konusu ile ilgili incelenecek kaynakların belirlenmesi Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür taraması 1 Kaynakların okunması, değerlendirilmesi ve yazılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür taraması 2 Kaynakların okunması, değerlendirilmesi ve yazılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırma probleminin, amacının belirlenmesi ve veri toplama yönteminin seçilmesi Kaynakların okunması, değerlendirilmesi ve yazılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Veri toplama 1 Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Veri toplama 2 Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Veri toplama 3 Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Veri toplama 4 Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Verilerin analizi ve yorumlanması 1 Analiz ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Verilerin analizi ve yorumlanması 2 Analiz ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Verilerin analizi ve yorumlanması 3 Analiz ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Sonuçların değerlendirilmesi Değerlendirme ve rapor yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Çalışmanın bilimsel rapor halinde jüriye sunulması Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 24 336
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 24 144
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS