ILEMS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEMS700
Ad Seminer
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM YASEMİN ÖZKAN


Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin ders kapsamında çalışmak istedikleri alanda hazırlayacakları rapor ile tez çalışmasına bir hazırlık oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin bir araştırma konusu belirleyerek, bu araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapmalarını, araştırma yöntemi belirlemelerini ve rapor hazırlayarak, bunu sunmalarını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

John W. Creswell, Araştırma Deseni, Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Eğiten Kitap

Notlar

Howard Becker, Sosyal Bilimcinin Yazma Çilesi, Heretik Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma yapmak istediği konuyu belirler.
ÖÇ02 Araştırma sorusu hazırlayabilir.
ÖÇ03 Araştırma yapacağı konuda literatür incelemesi yapar ve literatürdeki bilgileri konusu çerçevesinde sentezler.
ÖÇ04 Araştırma yapacağı konuya uygun yöntem belirler.
ÖÇ05 Yaptığı araştırmayı rapor haline getirir.
ÖÇ06 Hazırladığı raporu grup önünde sunar.
ÖÇ07 Hazırladığı raporu verilen geribildirimden yararlanarak geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma konusunun belirlenmesi Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma sorularının belirlenmesi Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür incelemesi I Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür incelemesi II Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür incelemesi III Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür incelemesi IV Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatürün değerlendirilmesi Araştırma, okuma, yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Araştırma, okuma, yorumlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Araştırma yönteminin belirlenmesi I Araştırma, okuma, yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Araştırma yönteminin belirlenmesi II Araştırma, okuma, yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Öneriler geliştirme I Araştırma, okuma, yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öneriler geliştirme II Araştırma, okuma, yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Rapor hazırlama Araştırma, okuma, yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Raporun sunulması Sunu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Raporun değerlendirilmesi Araştırma, okuma, yorumlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma, okuma, yorumlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma, okuma, yorumlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS