ILEM751 Sosyal Ağlar ve İletişim Pratiklerinin Eleştirisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM751
Ad Sosyal Ağlar ve İletişim Pratiklerinin Eleştirisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Serkan BULUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı dijital sosyal ağlarda gerçekleşen iletişim pratiklerinin eleştirel olarak çözümlenmesi, bu konuda yeni teorik ve pratiklerin tartışılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında ağ toplumu, sosyal medya platformları, dijital ve mevcut iletişim pratikleri öğretilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Fuchs, C. (2016). Sosyal medya: Eleştirel bir giriş. İstanbul: Dotabene Yayınları. Kara, T. (2013). Sosyal medya endüstrisi. İstanbul: Beta Yayıncılık. Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Castells, M. (2005). ENFORMASYON ÇAĞI: EKONOMİ, TOPLUM VE KÜLTÜR BİRİNCİ CİLT AĞ TOPLUMUNUN YÜKSELİŞİ1. Çev: Kılıç, E.) İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Notlar

Güliz, U. L. U. Ç., & YARCI, A. (2017). Sosyal medya kültürü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (52), 88-102. Göker, G., & Keskin, S. (2015). SOSYAL MEDYA TÜREVİ OLARAK SOSYAL İÇERİK PLATFORMLARI: BETİMSEL BİR İNCELEME. Journal of International Social Research, 8(39).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal ağların kavramsal ve kuramsal temellerini açıklar.
ÖÇ02 Sosyal ağların tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ03 Sosyal ağların iletişim ile ilgisini açıklar.
ÖÇ04 Sosyal ağlar konusunda önemli bilimsel çalışmaları açıklar.
ÖÇ05 Teorik yaklaşımlarla sosyal ağları ve sosyal medyayı ilişkilendirir.
ÖÇ06 Yeni araştırma soruları ve yöntemler tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel düşünme becerisini geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve kaynakların tanıtılması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Ağlar ve Dijital Sosyal ağlara giriş 1 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Ağlar ve Dijital Sosyal ağlara giriş 2 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Sosyal medya platformları ve ileti türleri 1 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Sosyal medya platformları ve ileti türleri 2 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Sosyal ağlar, toplum ve etkileşim türleri 1 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Sosyal ağlar, toplum ve etkileşim türleri 2 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 İletişim pratiklerinin eleştirisi 1 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 İletişim pratiklerinin eleştirisi 2 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Sosyal medya, toplum ve kültür 1 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sosyal medya, toplum ve kültür 2 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Sosyal ağlar ve biimsel araştırma tasarısı 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Sosyal ağlar ve biimsel araştırma tasarısı 2 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
15 Sosyal ağlar ve biimsel araştırma tasarısı 3 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:59