Genel Bilgi
Kod | ILEM751 |
Ad | Sosyal Ağlar ve İletişim Pratiklerinin Eleştirisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Serkan BULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı dijital sosyal ağlarda gerçekleşen iletişim pratiklerinin eleştirel olarak çözümlenmesi, bu konuda yeni teorik ve pratiklerin tartışılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında ağ toplumu, sosyal medya platformları, dijital ve mevcut iletişim pratikleri öğretilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fuchs, C. (2016). Sosyal medya: Eleştirel bir giriş. İstanbul: Dotabene Yayınları. Kara, T. (2013). Sosyal medya endüstrisi. İstanbul: Beta Yayıncılık. Van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu. Epsilon Yayincilik Ltd. Sti. Castells, M. (2005). ENFORMASYON ÇAĞI: EKONOMİ, TOPLUM VE KÜLTÜR BİRİNCİ CİLT AĞ TOPLUMUNUN YÜKSELİŞİ1. Çev: Kılıç, E.) İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Notlar
Güliz, U. L. U. Ç., & YARCI, A. (2017). Sosyal medya kültürü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (52), 88-102. Göker, G., & Keskin, S. (2015). SOSYAL MEDYA TÜREVİ OLARAK SOSYAL İÇERİK PLATFORMLARI: BETİMSEL BİR İNCELEME. Journal of International Social Research, 8(39).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal ağların kavramsal ve kuramsal temellerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sosyal ağların tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ03 | Sosyal ağların iletişim ile ilgisini açıklar. |
ÖÇ04 | Sosyal ağlar konusunda önemli bilimsel çalışmaları açıklar. |
ÖÇ05 | Teorik yaklaşımlarla sosyal ağları ve sosyal medyayı ilişkilendirir. |
ÖÇ06 | Yeni araştırma soruları ve yöntemler tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve kaynakların tanıtılması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Ağlar ve Dijital Sosyal ağlara giriş 1 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Ağlar ve Dijital Sosyal ağlara giriş 2 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sosyal medya platformları ve ileti türleri 1 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Sosyal medya platformları ve ileti türleri 2 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sosyal ağlar, toplum ve etkileşim türleri 1 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Sosyal ağlar, toplum ve etkileşim türleri 2 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | İletişim pratiklerinin eleştirisi 1 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | İletişim pratiklerinin eleştirisi 2 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sosyal medya, toplum ve kültür 1 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sosyal medya, toplum ve kültür 2 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sosyal ağlar ve biimsel araştırma tasarısı 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Sosyal ağlar ve biimsel araştırma tasarısı 2 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Sosyal ağlar ve biimsel araştırma tasarısı 3 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |