ILEM749 İletişim Çalışmaları ve Araştırmaları (Z)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM749
Ad İletişim Çalışmaları ve Araştırmaları (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM YASEMİN ÖZKAN


Dersin Amacı

İletişim Kuramları ve Araştırmaları hakkında güncel gelişmeler üzerinde tartışma communication theories and current developments

Dersin İçeriği

İletişim Çalışmaları ve Araştırmalarında Güncel Tartışmalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Gulbenkian Komisyonu, Sosyal Bilimleri Açın, Metis Yayınları./ Erol Mutlu (der.). Kitle İletişim Kuramları, Ütopya Yayınevi./ Graeme Turner. İngiliz Kültürel Çalışmaları, Heretik Yayıncılık./ Mehmet Küçük (der.). Medya, İktidar, İdeoloji, Bilim ve Sanat Yayınları./ D. Beybin Kejanlıoğlu. Frankfurt Okulunun Eleştirel Bir Uğrağı Olarak İletişim ve Medya, Bilim ve Sanat Yayınları./ Tom Bottomore. Frankfurt Okulu ve Eleştirisi, Say Yayınları./ Max Horkheimer ve Theodor W. Adorno. Aydınlanmanın Diyalektiği, Kabalcı Yayınları./ Max Horkheimer. Akıl Tutulması, Metis Yayınları./ Max Horkheimer. Geleneksel ve Eleştirel Kuram, Yapı Kredi Yayınları./ Richard Hoggart, Okuryazarlığın Kullanımları, Heretik Yayınları./ Theodor W. Adorno, Otoriteryen Kişilik Üzerine, Sel Yayıncılık./ Manuel Castells. Ağ Toplumunun Yükselişi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları./ Stuart Hall. Temsil & Kültürel Temsiller ve Anlamlandırma Uygulamaları, Pinhan Yayıncılık./ Raymond Williams. Kültür, İmge Kitabevi Yayınları./ Jean Boudrillard. Simülakrlar ve Simülasyon. Doğu Batı Yayınları./ Shoshana Zuboff, Gözetleme Kapitalizmi Çağı. Okuyan us Yayınları.

Notlar

Eric Maigret, Medya ve İletişim Sosyolojisi, İletişim Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal bilimler içinde iletişim disiplininin kuruluşu ve farklı disiplinlerle ilişkilerini kavrar.
ÖÇ02 İletişim disiplini içindeki anaakım paradigmanın temel özelliklerini ve araştırma geleneklerini tanır ve uygular.
ÖÇ03 İletişim disiplini içindeki eleştirel paradigmanın temel özelliklerini ve araştırma geleneklerini tanır ve uygular.
ÖÇ04 İletişim disiplini içindeki teknoloji merkezli çalışmaları tanır ve konuya ilişkin araştırma yapabilir.
ÖÇ05 İletişim disiplini içindeki teorik yaklaşımları ve araştırma geleneklerini kategorik olarak sınıflandırır ve alana ilişkin konuları bu çerçevede analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel düşünme becerisini geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Dersin tanıtımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sosyal bilimlerin tarihsel yapılanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İletişim disiplininin kökenleri ve gelişimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Geleneksel kitle iletişim çalışmaları I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Geleneksel kitle iletişim çalışmaları II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Anaakım kuramlara dayanan araştırma örnekleri I Okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Anaakım kuramlara dayanan araştırma örnekleri II Okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma, araştırma, yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Eleştirel iletişim çalışmaları I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Eleştirel iletişim çalışmaları II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Eleştirel iletişim çalışmaları III Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Eleştirel kuramlara dayanan araştırma örnekleri I Okuma, araştırma, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Eleştirel kuramlara dayanan araştırma örnekleri II Okuma, araştırma, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Teknolojik kuramlar ve araştırma örnekleri Okuma, araştırma, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma, yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS