Genel Bilgi
Kod | ILEM741 |
Ad | Yeni Medya ve Toplum |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVDA ÜNAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel terimler ve ders kavramlarını yeni medya üzerindeki güncel tartışmalara bağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yeni medya ve yeni medya ortamlarını tanımlamak, yeni medya çalışmalarıyla ilintili kavramlar ve tartışmaların ele alınması.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Van Dijk J (2016) Ağ Toplumu, Özlem Sakin (çev), Kafka, İstanbul.
Notlar
Jenkins, H. (2016) “Cesur Yeni Medya”Teknolojiler ve Hayran Kültürü. İstanbul: İletişim.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni Medya terimleri ve stratejilerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Yeni medyanın ve yeni medya ortamlarının toplum, kültür ve birey üzerine etkisini kavramlarla ve eleştirel yaklaşımlarla ortaya koyar. |
ÖÇ03 | Yeni medya, teknoloji ve toplum arasındaki ilişkileri çevreleyen ana tartışmalara eleştirel bir analitik giriş yapar. |
ÖÇ04 | Yeni medyayı çağdaş akademik ve disiplinler içinde değerlendirmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Yeni medya uygulamalarının, zaman ve mekan anlayışlarını ve deneyimlerini ve yeni medyada hareketliliğin önemini nasıl sorunsallaştırdığını öğrenir. |
ÖÇ06 | Yeni medya kullanımında erişim ve eşitlik / eşitsizlik konularını öğrenir. |
ÖÇ07 | Yeni medyanın geleceğiyle ilgili öngörülerde bulunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler | Ders materyallerini tanıtma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Teknoloji, toplum ve yeni medya | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İletişim, dil ve yeni medya | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yeni medya, kültür ve sanallık | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Bilgi, mülkiyet ve güç | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Mobil iletişim ve toplumsal dönüşümler | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yeni medya ve yeni tartışmalar | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kimlik ve toplum | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yeni medya ve kamusal alanI | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yeni medya ve kamusal alan II | Ders materyallerini okuma . | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yönetişim ve vatandaşlık: demokrasi, devlet ve (siber) aktivizm I | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Yönetişim ve vatandaşlık: demokrasi, devlet ve (siber) aktivizm II | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yeni medya ve zaman ve mekanın dönüşümü | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dijital bölünme tartışmaları | Ders materyallerini okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |