Genel Bilgi
Kod | ILEM710 |
Ad | Gündelik Yaşam Etnografisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, etnografi yöntemini kavratmak ve gündelik yaşam pratikleri bağlamında incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında etnografik yöntem ile gündelik yaşam pratikleri incelenecektir. Gündelik yaşama dair etnografik araştırma örnekleri incelenerek, bir alan araştırması uygulaması yapılacaktır. Kuram ve yöntem tartışmaları alan araştırması ile bütünleştirilecektir. Bireyler ve gruplar üzerinden kültürel örüntülerin analizi yapılacaktır. Böylelikle gündelik yaşam pratikleri etnografik olarak ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Aranmaz
Kaynaklar
Morva, O. (2017). Chicago Sosyoloji Okulu’nun etnografik mirasını yeniden Okumak: dijital etnografi çağında sembolik etkileşimcilik. Moment Dergi, 4(1), 135-154.
Notlar
Morva, O. (2017). Chicago Sosyoloji Okulu’nun etnografik mirasını yeniden Okumak: dijital etnografi çağında sembolik etkileşimcilik. Moment Dergi, 4(1), 135-154.UYGUR, H. K. ETNOGRAFİ: OLAĞAN-İÇİ TECRÜBE. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 2(3), 225-233.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etnografi yöntemini öğrenir. |
ÖÇ02 | Gündelik yaşam kavramını öğrenir. |
ÖÇ03 | Alan araştırmasını planlayarak, etnografik teknikleri uygular. |
ÖÇ04 | Gündelik yaşam praktiklerine ait verileri kültürel çalışmalar perspektiften yorumlar. |
ÖÇ05 | Alan araştırmasının envanter ve analizine yönelik bilgisayar uygulamalarını tanır |
ÖÇ06 | Alan araştırma verilerini raporlaştırmayı kavrar ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtmı, seminer, alan çalışmalarının planlanması ve kaynakar. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gündelik yaşam kavramı ve kültür | Gündelik yaşam kavramı ve kültür kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Etnografi yöntemi | Etnografi yöntemi ve aşamalarına ilişkin gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Etnografi yöntemi ve aşamaları | Etnografi yöntemi ve aşamalarına ilişkin gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Etnografik araştırma | Etnografik araştırma örneklerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Etnografik araştırma okumaları | Etnografik araştırma örnklerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Etnografik araştırma projelerinin planlanması | Etnografik araştırma proje taslaklarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Alan araştırması | preparing the drafts of ethnographical research | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Alan araştırması deneyimleri ve raporlama | Alan araştırması deneyimleri ve raporlama için saha verilerinin hazır hale getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Alan araştırması raporu-etnografik yazım | Alan araştırması raporu-etnografik yazıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Alan araştırması raporu-etnografik | Alan araştırması raporu-etnografik yazım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Alan araştırması sunumları | Alan araştırması sunumları hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Alan araştırması sunumları 2 | Alan araştırması sunum hazırları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Alan araştırması sunumlarının değerlendirilmesi | Alan araştırması sunumlarının değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Exam Preparation | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |