ELTS800 Seminar

8 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELTS800
Ad Seminar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BEDİR


Dersin Amacı

Sunu yapma tekniklerini ve bilgilerini geliştirme

Dersin İçeriği

Doktora öğrencilerinin, ilgi duydukları belirli konularda hem kendilerinin hem de katılımcıların bakış açılarını genişletmek ve bilimsel araştırma teknikleri ve yayın etiği yelpazesini genişletmek için farklı konular tasarlamaları ve sunmaları beklenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Danışmanın önereceği ve öğrencinin ulaşabildiği kütüphane ve internet kaynakları

Notlar

Danışman


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dersin sonunda öğrenciler, • Araştırma fikrini, metodolojisini, modelini ve sonuçlarını kolayca sindirilebilir bir şekilde sunun
ÖÇ02 Öğrenciler, akademik İngilizce ile kısa ve net bir şekilde yazabileceklerdir.
ÖÇ03 Öğrenciler, araştırmayı sunarken veya tartışırken/eleştirirken kaygının üstesinden gelebileceklerdir.
ÖÇ04 Öğrenciler yapıcı tartışmalar ve hakem raporları sunabilecektir.
ÖÇ05 Öğrenciler mezun olabilecek ve uygun bir iş bulabilecek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kişilerarası iletişim becerileri ve yetenekleri İlgili kaynakları kullanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Teknoloji kullanım Becerileri Eski teknoloji ve yeniyi karşılaştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Kültürel Duyarlılık ve Çeşitlilik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
4 Nicel araştırma yöntemleri Verilen liklerden video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Niteliksel araştırma yöntemleri Nice ve Nitel yöntemleri karşılaştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kritik Düşünme becerileri ve uygulaması Soru hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Etik ve Sosyal Sorumluluk Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınavlar Proje Geliştirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Yönetmek Bilgi ve Beceriler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Mevcut araştırma fikri ve metodolojisi araştırması Etkili sunum teknikleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Araştırma fikri geliştirme ve sunma Sunu Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Görüşme ve Geri dönüt verme Sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 öğrencilerin sunumlarını ve yazılarını geliştirmek için tavsiye vermek Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Yapıcı eleştiri yapmayı öğretmek Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Araştırma için bir çerçeve planlama Materyal Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 20 40
Toplam İş Yükü (Saat) 200
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,00
AKTS 8 AKTS