Genel Bilgi
Kod | ELTS800 |
Ad | Seminar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Sunu yapma tekniklerini ve bilgilerini geliştirme
Dersin İçeriği
Doktora öğrencilerinin, ilgi duydukları belirli konularda hem kendilerinin hem de katılımcıların bakış açılarını genişletmek ve bilimsel araştırma teknikleri ve yayın etiği yelpazesini genişletmek için farklı konular tasarlamaları ve sunmaları beklenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Danışmanın önereceği ve öğrencinin ulaşabildiği kütüphane ve internet kaynakları
Notlar
Danışman
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersin sonunda öğrenciler, • Araştırma fikrini, metodolojisini, modelini ve sonuçlarını kolayca sindirilebilir bir şekilde sunun |
ÖÇ02 | Öğrenciler, akademik İngilizce ile kısa ve net bir şekilde yazabileceklerdir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, araştırmayı sunarken veya tartışırken/eleştirirken kaygının üstesinden gelebileceklerdir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler yapıcı tartışmalar ve hakem raporları sunabilecektir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler mezun olabilecek ve uygun bir iş bulabilecek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kişilerarası iletişim becerileri ve yetenekleri | İlgili kaynakları kullanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Teknoloji kullanım Becerileri | Eski teknoloji ve yeniyi karşılaştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Kültürel Duyarlılık ve Çeşitlilik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
4 | Nicel araştırma yöntemleri | Verilen liklerden video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Niteliksel araştırma yöntemleri | Nice ve Nitel yöntemleri karşılaştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kritik Düşünme becerileri ve uygulaması | Soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Etik ve Sosyal Sorumluluk | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Proje Geliştirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Yönetmek Bilgi ve Beceriler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Mevcut araştırma fikri ve metodolojisi araştırması | Etkili sunum teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Araştırma fikri geliştirme ve sunma | Sunu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Görüşme ve Geri dönüt verme | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | öğrencilerin sunumlarını ve yazılarını geliştirmek için tavsiye vermek | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yapıcı eleştiri yapmayı öğretmek | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Araştırma için bir çerçeve planlama | Materyal Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |