Genel Bilgi
Kod | ELT847 |
Ad | Empowering Academic Literacy |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MERYEM MİRİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı akademik okuryazarlık becerilerinin güçlendirilmesidir.
Dersin İçeriği
Akademik okuryazarlık becerilerinin güçlendirilmesi, iki alanda bilgi ve becerilerin geliştirilmesini kapsar. Bunlardan ilki teknik açıdan, sık kullanılan dil kalıplarını özetleme, cümle ve paragraf düzeyinde kelime seçimleridir. İkincisi, konu alanımızda metinlerin nasıl oluşturulduğuyla ilgili disipliner ögelerden oluşmaktadır. Ders lisansüstü çalışmalarda belirli türdeki metinleri anlamak, düzenlemek ve üretmek için gereken dil ve türe dayalı becerileri daha da geliştirecektir. Bu dersin içeriği, değerlendirme metinlerini, akademik makaleleri, inceleme ve araştırma raporları ile yüksek lisans ve doktora tezlerindeki önemli akademik stiller dikkate alınarak düzenlenmiştir. Yazarların, bilgileri metinde tutarlı ve ikna edici bir şekilde organize etmesi ve yazarların bu stratejileri kullanarak kendi tutumlarını ifade etmek için kullandıkları çeşitli metadiscourse stratejileri gözönünde bulundurulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Badke, W. B. (2008). Research Strategies: Finding your way through the information fog (3rd ed.). New York: iUniverse. Pyrczak, Fred. (1999). Evaluating Research in Academic Journals. Pyrczak Publishing.
Notlar
Konularla ilgli güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Değerlendirmeli yazma ve tartışma | İlgili bölüm okunur ve hazırlık yapılır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Bilimsel dergi değerlendirme | materyal için önceden hazırlık yapılır | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Bilimsel Dergi Makalelerini Eleştirel Değerlendirme | Makalelerin önceden incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | 4. haftanın devamı | Makalelerin önceden incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Paraphrasing | yok | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Summarising | yok | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Sentezleme ve kaynak gösterme | Makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Oluşturma ve düzenleme işlemleri | Makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 | |||
15 | |||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |