ELT835 Contrastive and Corpus Driven Interlanguage Error Analysis

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT835
Ad Contrastive and Corpus Driven Interlanguage Error Analysis
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN


Dersin Amacı

Ders İngilizce ve Türkçenin karşılaştırılması ile İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrenicilerin İngilizce aradillerine odaklanarak, karşıtsal ve derlem tabanlı hata çözümlemesi üzerine gerekli olan kuramsal ve uygulamalı bilgileri vermeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders İngilizce ve Türkçenin karşılaştırılması ile İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrenicilerin İngilizce aradillerine odaklanarak, karşıtsal ve derlem tabanlı hata çözümlemesi üzerine gerekli olan kuramsal ve uygulamalı bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. Dersin uygulamalı bölümünde aşağıdaki derlemler üzerinde çözümlemeler yapılacaktır: Cambridge Öğrenici Derlemi Uluslararası Öğrenici İngilizcesi Derlemi Cambridge Akademik Dil Derlemi İngilizce Görünüm Projesi Derlemi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

McEnery T. & Hardie A. (2012). Corpus linguistics : method theory and practice. Cambridge University Press.

Notlar

Kopaczyk J. Tyrkkö Jukka & European Society for the Study of English. (2018). Applications of pattern-driven methods in corpus linguistics. John Benjamins Publishing Company.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Derlem Dibilimine ait temel kavramların edinimi
ÖÇ02 Hata çözümlemesine ait daha önce yapılmış çalışmaların incelenmesi
ÖÇ03 Karşıtsal çözümleme ile derlem tabanlı çözümleme ilişkisi ve ayrışmaları
ÖÇ04 Delem tabanlı çözümlemede CQL


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derlembilime giriş ve temel kavramlar Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Derlembilim araçları ve çözümlemede kullanılan yazılımlar Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Derelembilim ve tanıklıdizin oluşturma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Derelembilimde kullanılan etiketleme araçları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Derlem oluşturma ve kuralları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Dilbilim araştırmalarında derlembilimin yeri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Karşıtsal çözümleme ve yabancı dil eğitimde kullanımı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dilbigisel yapıların karşılaştırılmasında yapılan işlemler: Türkçe ve İngilizce Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Geleneksel hata çözümlemesi Kuramların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Cambridge Öğrenici Derlemi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 ICLE Öğrenici Derlemi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Derlem tabanlı hata çözümlemesi: Uluslararası Öğrenici Derlem Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Derlem tabanlı hata çözümlemesi: İngilizce Öğrenici Profili Derlemi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Derlem tabanlı hata çözümlemesi: Sayısal çözümleme ve Log Likelihood Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS